Ez a dezodor olcsóbb és egyszerűbben elkészíthető házilag mint a másik, a hatékonyságát pedig ítélje meg mindenki maga. Én még nem próbáltam, mert még van a shea vajasból, de legközelebb ezt kotyvasztok (már rendeltem kókuszolajat a helyi bioboltban).

fél pohár keményítő (kb. 70g)

fél pohár szódabikarbóna (kb. 120g)

4-10 ek kókuszolaj

10-20 csepp illóolaj (pl. teafa)

Az elkészítése is nagyon egyszerű: a porokat összevegyítjük, és adunk hozzá annyi kókusz olajat, hogy megfelelő állagú masszát kapjunk, majd az illóolajat is beleöntjük. Ha tégelybe szeretnénk tenni, és kenni, akkor több kókuszolaj kell, ha kiürült stiftes üvegbe, akkor kevesebb. Érdemes vele kísérletezni, merthát a kenőfejes verzió lenne a legkényelmesebb. Számítani kell rá, hogy az első egy-két napban szilárdulni fog, de sosem lesz annyira kemény, mint a bolti stiftek. Ezért majd óvatosabban kell használni, nem rányomni annyira. De az összetétele tökéletes, nincs benne semmi káros, a szódabikarbóna semlegesíti a szagokat, a kókuszolaj összetartja a masszát és ápol is. Ha valaki megcsinálja, nagyon örülnék, ha megosztaná velem a tapasztalatait!

Szerző: Lucrezia  2010.02.23. 22:51 31 komment

Címkék: recept szódabikarbóna keményítő illóolaj kókuszolaj izzadásgátlás dezodorálás

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr901785513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moriczke 2010.03.29. 20:53:13

Udvozlok mindenkit!

Mostanaban kezdtem en is hazi kozmetikumokat gyartani, megprobaltam elkesziteni ezt a dezodort, a golyos-kenofejes verziot, de nem igazan jott ossze... hat a helyzet az, hogy a kokuszolaj ahogy kihul azonnal megszilardul... vajon mit lehetne bele tenni, hogy kenhetobb allagu legyen, valami masfajta olajat esetleg?

Lucrezia 2010.03.29. 22:05:10

Szia Moriczke, üdv az oldalon! Megnéztem az eredeti receptet, és ő is szilárd kókuszolajat ír. Először négy evőkanállal, csak akkor kell többet tenni hozzá ha szükséges. Még fel sem melegíti az olajat. A kenőfejes dezodor nem baj, ha kemény, csak kérdés hogy mennyire? Kenni sem lehet?
Én elszúrtam, mert rendeltem kókusz olajat de folyékonyat, úgyhogy nem tudtam kipróbálni még.
Azzal szerintem próbálkozhatsz, hogy ha nagyon kemény adsz hozzá egy kis oliva olajat. Végülis bármilyen olaj megteszi, csak ne sokat.

Bémesi 2010.03.30. 07:48:20

@moriczke: Szerintem ne töltsd golyós üvegbe, hanem használd kiürült tégelyből úgy, hogy belenyúlsz, kiveszel egy kicsit, és bekened a hónaljadat. Ahogy a bőrhöz ér, felolvad, és könnyen kenhető lesz. A kókuszolaj miatt nem lesz soha folyékony az állaga, és a golyós üvegből így nem jön ki. Szóval szerintem olvaszd fel, és töltsd át egy tégelybe.
Én a másik fajtát próbáltam ki, nekem nagyon bejött, és eddig nem izzadtam vele kellemetlen szagút. Az igazi bevetése csütörtökön lesz, mert bulizni megyünk az ismerőseimmel... :-) Drukkoljatok!

Lucrezia 2010.03.30. 11:33:00

Asszem félreérthető voltam: a kenőfejes dezodor nekem a stiftet jelenti, nem a golyósat. Ha nincs üres stiftes dobozom, szoktam gyufásdobozba is tenni, amikor megszilárdul nagyon jól lehet kenni a hónaljra.

Lucrezia 2010.03.30. 11:37:02

Bémesi, a dezodornak drukkolunk, te meg érezd jól magad!

ka9 2010.05.26. 19:15:05

Sziasztok, én sajnos a jelek szerint allergiás vagyok a shea vajra, így ezt a dezodort készítettem el. Nekem elég folyós lett, mert a melegben a kókuszolaj felolvad... még lehet, hogy keverek hozzá egy kis port. Én csak negyed adagot készítettem egyelőre próbának. Abba kb 1:3 arányban kevertem teafa és citromolajat. Így az illata nagyon finom (egyébként a teafát nagyon kiérezni, ha kevesebb a citromolaj). Ma először próbáltam ki, és jól bevált. Hétfőn elviszem táncolni ;)

ka9 2010.06.03. 16:03:09

Elvittem táncolni, és remekül bírta! Még a zárt pólós táncos teszt van hátra, mert ez ujjatlan volt. Egyszer azért újrakentem a biztonság kedvéért félidőben, de azt a hagyományos stiftekkel/fújósokkal is meg kellett csinálni és rendszerint azok olyankor már csak ímmel-ámmal hatottak, ez meg teljesen jól :)

Lucrezia 2010.06.07. 14:06:23

@ka9: Szia!
Hát nagyon örülök, hogy neked is bevált a dezodor. Arra vigyázz, hogy frissen a sötét pólón nyomot hagyhat. Érdemes várni felkenés után, és a feketékkel azért vigyázni kell.

Náti 2010.08.26. 15:18:34

Szia!
nagyon tetszik, amit csinálsz! Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra. Még sosem csináltam saját parfűmöt de bele szeretnék vágni. Sajnos nem tudom, hol kell beszerezni hozzá az alapanyagokat, ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni.
Előre is köszönöm!

Lucrezia 2010.08.27. 21:21:14

@Náti: Szia! Ha parfümöt szeretnél csinálni, ahhoz elég egy kis alkoholt és illóolajokat szerezned. Ha alkoholt nem találsz teljesen jól megfelel a vodka is. Lehet már olcsón is kapni, és semmi illata nincsen. Az alkohol tartalma kisebb, ezért kevesebb víz kell hozzá.
Illóolajat olcsón drogériákban lehet venni, de az Auchanban is vettem már. Az Aromax, Naturol teljesen megfelel a célra.
Sok sikert! Írj ha segítségre van szükséged.

stingo 2010.08.27. 22:07:36

Sziasztok!
2 hete készítettem el, és bármelyik valaha eddig használt deomat lepipálja! Én citromos illóolajjal készítettem, és imádom az illatát! :D Csodásan bele tudtam tenni egy Secretes (erőszakosan kiürített ;) )deos flakonba, amikor a massza összeállt, kicsit kihűlt. Utána rögtön bevágtam 5 percre a mélyhűtőbe és onnan kivéve ugyan úgy lehetett fel-le tekergetni, mintha az eredeti deo lett volna benne. A titok annyi, hogy állandóan a sima hűtő részlegben tartom, mert akkor pont annyira kemény, amennyire kell. Tehát a hátránya, hogy nyáron nem viheted magaddal a táskádba, max. majd ősszel és télen, különben elég folyós lesz melegben... De nekem szerelem, maradok ennél, egyszerű, olcsó és természetes. Kell ennél több? :D

Náti 2010.08.28. 13:01:26

@Lucrezia: Szia! Köszönöm a gyors választ! Igazából illatmintákat szeretnék készíteni, művészeti céllal(kicsit bonyolult), vmi papírcsíkra gondoltam, hasonlóan az ismert "húzdvégigacsuklódat" katalógusok illatosított felületéhez. Ezért fontos lenne, hogy ne illanjon el gyorsan az illat. Ehhez lenne valami ötleted? Teljesen amatőr vagyok :-)

Náti 2010.08.28. 13:07:43

Szia! Az előbbi kommentem elszállt azt hiszem.. akkor újra:
Köszönöm a gyors választ! Igazából illatmintákat szeretnék készíteni papírcsíkokra, hasonlóan a húzdvégigacsuklódatapapíron katalógusok illatosított oldalaihoz. (művészeti célokra kellene)
Fontos lenne, hogy ne illanjon el gyorsan az illat, ehhez lenne valami ötleted? Teljesen amatőr vagyok a témában :-) Előre is köszönöm

Náti 2010.08.28. 13:08:35

Hm... mégsem szállt el. Elnézést, hogy mindent kétszer mondok, kétszer mondok :-)

Lucrezia 2010.09.08. 13:43:00

@Náti: szia,
ne haragudj, hogy ilyen sokáig hanyagoltalak, egy kicsit nehezet kérdeztél, ezért addig halogattam a választ hogy elfelejtkeztem róla.
Hirtelen csak az jut eszembe, hogy benzoe tinktúrával szokták az illatokat tartósabbá tenni. A legjobb lenne megtudni valahogy, hogy a mesterséges illatokat hogyan kötik a papírhoz, az talán ötletet adna az illóolajokhoz is. Megpróbálok utána nézni, de ha te megtudsz valamit, légyszi te is szólj.

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.13. 16:01:50

Esetleg más olajjal vajjal? A kókuszt ezért is hívják néha olajnak, néha zsírnak, mert 28 fokon olajjá válik. Ami egy izzadásgátlónál nem az igazi. És a szódától is félek kicsit. Sokan mondták, hogy kivette a ruha színét. Fehérítéshez is használjuk ugye :-). Régóta keresek valamit, ami nem bántja a ruhákat és pasiknak is jó. Reggel is zuhanyzós pasiknak, aki ken és öltözik :-). A hagyományos minden ingét tönkrevágta. Kimoshatatlan zsíros foltokat hagynak.

Lucrezia 2010.09.13. 19:56:49

@t.bernadette: Én már elég régóta használom a szódabikarbónás dezodort (a másikat az oldalon), és eddig egyszer sikerült összefognom vele a fekete pólómat, akkor amikor rögtön azután vettem fel, hogy bekentem magam. Azóta először mindig magamra kenem, aztán fésülködök, felveszem a többi ruhát és csak a végén a felsőt. Nem volt gondom vele. A szódabikarbóna nagyon fontos a szagtalanításhoz. Nem izzadok erősen, de nagyon büdös tudok lenni, viszont amióta használom nincs ilyen problémám. Itt az oldalon is van olyan lány, akinek a fiúja/férje használja, de az én fiam is nagyon szereti, pedig a kamaszok aztán izzadnak rendesen.

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.13. 21:11:49

Feltétlenül kipróbálom. Ez még a gyenge pontom volt eddig. Próbáltam egy deszt. víz, levendula, teafa illó és szódabika kombót, de fél óra múlva büdös bogár lettem :-). Lett belőle légfrissítő:-). A tiszta szóda sem vált be. Bár fura módon takarításnál nagyon klasszul működik pl. a konyhai rongyok szagtalanításánál.

margarethe 2010.11.20. 16:51:21

Jaj, úgy örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra! :-)
Elkészítettem a deot, citromolajat tettem bele. Egyszerűen KIVÁLÓ.
Sajna nem volt itthon üres stiftes dobozom, így egy gyógyszertárban kapható műanyag tégelyben tartom, egy faspatulával adagolom, kézzel kenem. Nekem nem okoz ez gondot. Nagyon jó az illata, és ami a lényeg: HATÁSOS!

Lucrezia 2010.11.21. 19:44:19

@margarethe: Nagyon örülök, hogy jó lett a dezodor! A citrom olaj jó választás volt, nagyon szépen írtja a baktériumokat. Csak a fekete színű ruháidra vigyázz.

margarethe 2010.11.22. 15:55:16

Kedves Lucrezia! Köszi a tanácsot!
Annyira jó az illata, állaga, hogy férfiaknak is megfelelő. A családban sikere van!

Timi1983 2010.11.22. 19:51:02

Szia!Én végül is kevertem a dezodor receptjeidet a következőképpen:

3evőkanál keményítő
3evőkanál szódabikarbóna
1 kiskanál shea vaj
e-vitamin
illóolajok: kb 10 csepp citrom, 2 csepp menta, 2 csepp teafa, 5 csepp ylang-ylang, 2-3 csepp mandarin

Olyan lett mint a citromfagyi. Folyós, nagyon is, de majd kenegetem. meglátjuk működik-e

Lucrezia 2010.11.22. 22:11:49

@Timi1983: Hmmm. Érdekes, vajon mitől olyan folyós? Elég sok benne a száraz anyag, és kevés az olajos. Viszont biztos, hogy így is használ, hiszen a szódabikarbóna szagtalanít, és az illóolajok ölik a bacikat.

Timi1983 2010.11.23. 05:37:41

tegnap nem jutott eszembe: sörbet állaga van. nem folyós teljesen, hanem mint egy danone puding, vagy sörbet. lehet sok az olaj benne...az e-vitamin kicsit meglöttyent:(

Onyx033 2011.01.28. 18:58:05

Sziasztok!
Nemrég találtam rá erre az oldalra, és nagyon örülök, hogy ilyen hasznos, és főként egészséges kozmetikumok receptjeit találtam. Ehhez a dezodorhoz beszereztem a hozzávalókat, és vettem kókuszolajat is. Namármost, az enyém üvegtégelyben van, és fehér színű, kemény állagú. Hogyan szedjem ki belőle a szükséges mennyiséget? Véssem ki kanállal, vagy olvasszam fel az egész tégelyt? Vagy tegyem fel a radiátorra, aztán a meleg levegő lassan felolvasztja? Nem árt ez az egész olajnak, ha mindig olvasztgatom, utána meg visszaszilárdul? Soha nem csináltam még ilyet, és nem vagyok jártas az efféle dolgokban, úgyhogy szíves elnézéseteket kérem a hozzá nem értésemért, mert még sztem sok ilyen lesz.

Lucrezia 2011.01.30. 00:06:18

@Onyx033: Szia, a kókuszolaj igazából zsír, ezért normális, hogy kemény. Bár valószínűleg nem árt neki egy kicsi hőmérséklet ingadozás (nagyon hamar olvad), azért szerintem jobban jársz, ha kanállal "kivésed", és úgy olvasztod fel, akkor biztos, hogy nem ártasz neki.
Egyáltalán nem baj, ha kérdezel, sőt. Csak nézd el, ha nem mindig tudok azonnal válaszolni, mert a munka és a család néha nem hagy szabadidőt.

Onyx033 2011.01.30. 13:45:30

Sziasztok!
Megcsináltam, és szuper lett! 5 evőkanál kókuszolajat tettem bele, ettől egy kicsit folyós lett, de nem mertem bele többet, négynél viszont kevesebbet sem. Ahogy kevergettem, láttam, h folyamatosan szilárdul, és amikor olyan gyurma állagú lett, képzeljétek, belenyomkodtam a Rexonás stift műanyag dobozába. (Persze előtte kibányásztam belőle a maradék maszmagot, és egy kimustrált fogkefével, meg jó meleg szappanos vízzel kicsutakoltam a belsejét, amennyire csak lehetett.)Kézzel belenyomkodtam a masszát, és kitettem hidegre hűlni. Ugyanolyan frankón ki lehet tekerni a dobozból, mint az eredetieket, csak tovább kell húzkodni a hónaljon, hogy a kókuszolaj átvegye a test melegét, és kenődjön picit. Két napja használom, eddig nem vettem észre magamon, h testszagom lenne, bár igaz, túlságosan el se engedtem magam. A műszálas pulcsikban azonban akkor is lehetett érezni estefelé, amikor nem voltam túl aktív napközben. A teafa olaj aromáját érzem erősebben, amikor érzem, h izzadok, de az nem zavaró. Bár lehet, h legközelebb elfedem vmi más illattal, mert úgy érzem, mi ketten nem leszünk nagy haverok.:-)

Lucrezia 2011.01.31. 21:58:55

@Onyx033: Szia! Ügyes vagy, hogy ilyen jól összehoztad. Nekem nem sikerült elsőre eltalálni, hogy bele tudjam tölteni a stiftes dobozba. A teafa olaj nekem sem jön be, főleg magában. De bármi mást is használhatsz, minden illóolajnak van baktériumölő képessége valamilyen mértékben.

Kicsilúd 2011.04.04. 21:04:47

Sziasztok!

Még sohasem kommenteltem, vagy fórumoztam, de most nagyon-nagyon elhatároztam, hogy lecserélek itthon minden ártalmas és környezetszennyező kozmetikumot, és tisztítószert. Elég jól haladok, de most a dezodoron van a sor, és felmerült bennem egy nagy kérdés: a kókuszolaj/shea-vaj, illóolaj kombó nem hagy zsíros foltot a ruhákon? Shea vajat használok a fiaimnál testápolónak és nagyon ragacsosnak tűnik. Légszíves segítsetek! Köszi.

Lucrezia 2011.04.05. 07:51:10

@Kicsilúd: Szia!
A dezodor a keményítő miatt nem marad zsíros a bőrödön. Azért érdemes felkenés után egy percet várni mielőtt felveszed a fölsődet, addigra jó lesz. Egyedül a feketékre kell egy kicsit figyelni, aki jobban izzad annak hagyhat foltot. Nekem ritkán szokott, de még a bolti dezodorok is gyakran hagynak foltot a ruhán.

Kicsilúd 2011.04.05. 13:50:04

@Lucrezia:

Köszönöm szépen a választ! Még ma megpróbálok kukoricakeményítőre szert tenni, és akkor kezdődhet a próba.
süti beállítások módosítása