Minden krém ugyanaz?

Mióta magam készítem a kozmetikumaimat, rájöttem egy nagy trükkre: nem igaz, hogy ahány testrész, annyiféle krém! Amikor még vásároltam a krémeket, a következők sorakoztak a polcon: arckrém, kézkrém, ajakbalzsam, szemránckrém, orrkenőcs, sarokkrém, testápoló, mellápoló, narancsbőr elleni krém, terhességi csíkokra kenhető, lábfrissítő... Biztos kihagytam néhányat. Drága férjem már akkor közölte, hogy kizárt dolog, hogy ennyi féle krém legyen, szerinte mindben ugyanaz van csak más illattal és szinezékkel. Mondanom sem kell, hogy a plafonon voltam a megjegyzéseitől, ezért a következő szerzeményt titokban csempésztem a fürdőszobába. De ha egyszer olyan meggyőző a reklámon a tökéletesre retusált fiatal hölgy! És olyan szuper dolgokat ígérgetnek: ha ezzel kenem magam, néhány hét alatt más ember leszek. A bőröm kisimul, ránctalanodik, megszűnik száraz lenni, és valószínűleg én is olyan vidám és magabiztos leszek mint a lányok a képen.

Arckrém vagy margarin?

Most hogy már megnézem a krémek alapanyagait, és kicsit utána is olvastam a témának már tudom, igenis ugyanaz van minden krémben:  zsíradék és víz. Mint a margarinban :) A többi pedig csak körítés igen kis mennyiségekben. Megnéztem találomra öt tubust a polcon, ahol a kiszuperált, de még ki nem dobott kozmetikumaimat tartom. (Nincs szívem kidobni őket ha már annyi pénzt adtam ki rájuk, először megvárom míg lejárnak aztán dobom ki.) Mind az ötnél első volt az összetevők között a víz (aqua). Mivel mennyiségi sorrendben vannak leírva, a vízből van bennük a legtöbb. Vajon mennyi lehet? 40-50%? Még több? Az utána következő anyagokat pedig végképp nem ismertem fel, nagyon furán hangzottak. Egyedül az alcohol denat., dehát az alkohol szárít, mit keres második helyen egy testápolóban?!

Mi van még a krémekben?

Szóval mindegyik krémben van víz, zsír vagy olaj, emulgeálószer (ismerős mi? a margarinokban is ez van) ami a kettőt összetartja, mert hogy a zsír meg az olaj nem keveredne magától, aztán van még sürítőanyag ami a textúráját adja, hatóanyag (ezeket hirdetik fennhangon a reklámok, pedig pont ezekből elenyésző mennyiség van sokszor), illatanyag (ezekkel az a gáz, hogy általában mesterségesek, allergizálnak), tartósítószer (ezek is mesterségesek, nagyon sokszor rákkeltőek, és egyéb nyalánkságok mint gélképzők, oldószerek, stabilizátorok, savfokszabályozók, nedvességtartók.

Sarokkrém = arckrém?

Tehát szembesültem azzal a problémával, hogy mióta itthon kotyvasztom a krémeket, nem lehet rájuk sütni hogy melyik testrészre valók. Hiába próbálom akár itt az oldalon is. Itt van például a shea vaj. Tudom, többször zengtem már a dícséretét, de megérdemli mert szó szerint mindenhová jó. Ki látott már olyan bolti krémet, ami repedezett sarokra való, de az arcodra is kenheted? Szörnyűlködik mindenki, pedig pont ez a helyzet a sheával. És ha jobban belegondolunk, miért is vagyunk meglepve? Hiszen ugyanazt a bőrt kenjük mindenhol.

Miért nem jó a hidratáló krém?

A legtökéletesebb testápolók a tiszta növényi olajok, zsírok. Ezeket magukban is nagyon jól lehet használni, a shea vaj, kókusz olaj, mandula olaj, kakaóvaj kicsit megolvasztva alapállapotban is kitűnő kencefice. Minél kevesebb a víz egy krémben, annál alkalmasabb száraz, öregedő bőrre (már pedig nem mindenki huszonéves). A túl sok vizet tartalmazó (hidratáló) krémek csak időleges hidratálást biztosítanak, egy idő után száríthatják is a bőrt. Mivel hamar felszívódnak és megduzzasztják a felső hámréteget olyan, mintha gyorsabb hatást érnének el. Pedig ez csak időleges: ha a krémezést nem ismételjük meg pár óra múlva mikorra a víz elpárolgott a felső bőrrétegből a nedvességet a mélyebb rétegekből szívja fel. Így lehet krémezés után még szárazabb a bőrünk! Ha ehhez hozzá tesszük még  bolti készítmények káros összetevőit (glicerin, szorbit, kőolajszármazékok) amik szintén hasonló hatást idéznek elő, érthető hogy ha valaki elkezdi kenni magát miért kell folytatnia rendszeresen. Tipikus esetem volt a Labellóval, csak akkor éreztem puhának a számat ha rajtam volt, de ahogy beszívódott már száradt is ki.

Összegzésül

Lehet vizet tenni a krémekbe, de keveset, jóval kevesebbet mint a zsíros rész. A víz leghatékonyabb belülről: igyunk minél többet, és a bőrünkre is jó hatással lesz! Ne krémezzük magunkat állandóan, de ha szükséges inkább zsíros, házilag készített krémet használjunk.

Végezetül álljon itt egy idézet Dr. Rózsa Sándortól, akinek Testápoló Kislexikon-a a legjobb könyv ebben a témában:

"Szerencsére az emberi bőr és haj sokkal ellenállóbb, mint amilyennek tűnik, különben nem bírnák ki azokat az elképesztő tortúrákat, amiknek néhány preparátum által ki vannak  téve."

 

 

Szerző: Lucrezia  2010.03.08. 21:53 Szólj hozzá!

Címkék: víz shea vaj arckrem karos anyagok

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr901822581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása