A körömvirág krém előnyeit valószínűleg mindannyian ismerjük. Tökéletes vágásokra, égési sebekre, gyulladásokra, kidörzsölődésre, kipirosodásra. Ez a krém amit most leírok azért jobb, mint a bolti krémek, mert csak megbízható alapanyagot tartalmaz. Teljesen zsíros krém víz nélkül, de szerintem egy ilyen krémnél egyáltalán nem baj, hiszen itt nem a gyors felszívódás a fontos, hanem a hosszantartó hatás.

150 ml extra szűz oliva olaj (ez ugyanis hidegen sajtolt)

szárított körömvirág szirom (teaként lehet venni, de nem filteres!)

15-20 g méhviasz lereszelve (attól függ, milyen állagú krémet szeretnénk)

Tegyünk egy kisebb lábosba vízet, és forraljuk fel. E fölé a gőz fölé helyezzünk egy üvegedényt (hőállót), amibe öntsük az oliva olajat. Annyi körömvirágot szórjunk bele, hogy még ellepje az olaj. Hagyjunk főni kb. egy órán keresztül (ha kell pótoljuk a vízet!). Lehülés után szűrjük le, jól nyomkodjuk ki a virágokból  az olajat. Tegyük vissza ismét a gőz fölé, és olvaszuk fel benne a méhviaszt, keverjük el jól. Ha sűrűbb, keményebb krémet szeretnék, akkor több méhviaszt tegyünk bele, ha lágyabbat akkor kevesebbet. Úgy próbálhatjuk ki menet közben az állagát, hogy egy csepp jól elkevert, meleg krémet egy tányérra teszünk és berakjuk a mélyhűtőbe. Pillanatok alatt megdermed, és rögtön kiderül, jó-e az állaga vagy még tegyünk hozzá méhviaszt. Öntsük kis zárható üvegekbe, és egyszerre csak egy üvegbe nyúlkáljunk, hogy tovább elálljon.

Ebbe a krémbe azért nem tettem tartósítót, mert a zsíros, vízet nem tartalmazó krémek  sokáig elállnak. Aki nem bízik benne hogy pár hónap alatt felhasználja, tehet bele E vitamint vagy egy kiskanál búzacsíra olajat. Illóolajokat azért nem tettem bele, mert itt a körömvirág a fő hatóanyag és az illata is kellemes, de egy kis levendula olaj csak növeli a jó hatását.

 


Szerző: Lucrezia  2010.03.12. 17:05 21 komment

Címkék: recept testápolás körömvirág méhviasz oliva olaj körömvirág krém

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr181834700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Macameshuga 2010.04.16. 23:03:27

Sziasztok!

Segítsetek lécci, hol lehet méhviaszt kapni? Még csak most kezdem próbálgatni ezeket a dolgokat és nem mindenről tudom, hol lehet beszerezni.
Köszi!

Maca

Bémesi 2010.04.16. 23:56:17

@Macameshuga: webaruhaz.medinatural.hu/kategoria/tisztitott_mehviasz_tomb.html
Az ára jó, csak éppen a szállítási költség az ár kétszerese... De a minősége nagyon jó, az illata csodás. Üdv!

Lucrezia 2010.04.17. 10:14:46

@Macameshuga: Szia Maca, Isten hozott az oldalon! Méhviaszt még tudsz venni a cosmio.hu-ról, csak a szállítási költség 1000 Ft, ezért érdemes legalább 3-4000 értékben rendelni, hogy megérje.
Lehet kapni patikában is, bár fehérített, de az illata nagyon jó. Csak nem mindig adnak, mert hogy alapanyagot igazából nem árulhatnak. De érdemes megpróbálni.
Aztán vehetsz méhésztől, piacon pl. aki a mézét árulja. De a legegyszerűbb, ha fogsz egy méhviasz gyertyát, és szétszabdalod. Ez ugyanis tiszta méhviaszból van, megkérdeztem a múltkor egy készítőt.

stikee 2010.04.17. 17:49:08

Szia macames!
Múltkor én a gyógyszertárban 5-600 Ft-ert vettem 100 grammot. Viszont az utcánkban(Kmét) van egy méhész épp most hoztam tőle negyed kilót ugyanennyiért és ez nincs tisztítva, isteni illata van !!! Ráadásul lap, ebből csinálják a gyertyákat is, szóval a gyertyás ötlet biztos jó! és ami színes(tehát nem a sárga, az természetesen ilyen), azt ételszínezékkel színezik, ezt is megtudtam...

Macameshuga 2010.04.20. 21:38:51

Köszönöm mindenkinek az infókat!Elképzelésem sem volt, honnan szerezzem be, de most már van ötletem, hol próbáljam.
Szép napokat!

~Melcsy 2010.04.23. 15:22:27

@Macameshuga: Méhésztől is lehet venni ;)

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2010.04.23. 17:16:34

Bp-n több méhészeti termékekkel foglalkozó bolt van, ott biztosan kapsz! (pl. 6-os villamos Mester u.-i megállójánál van egy nagy, de még nem mentem el érte, úgyhogy árat még nem tudok.)

Zsidanna 2010.05.25. 14:15:53

Sziasztok

Én a hétvégén megcsináltam ennek a krémnek az ötletén egy csalános krémet. Nagymamám 70 éves és saját csalános krémével kenegeti az arcát, szinte alig akad rajta egy-két ránc..Ő zsírral főzi a krémjeit, ami nekem nem igazán tetszett, úgyhogy ezt a receptet vettem alapul. Friss csalánt ledaráltam(húsdarálóval) és azt főztem meg az olíva olajban, így jobban érvényesülnek a hatóanyagok. Egy kis shea is ment bele még a végén, merthogy miért ne?:P A csalán bőrbetegségekre ajánlott többek között ekcémára is, mivel tisztítja a beteg bőrfelületet (a teája is ezzel a hatással bír). Nekem nagyon tetszik, gyönyörű fűzöld színe van, amit átlátszó(régen kaviáros) üvegbe raktam.
További szép napot mindenkinek :)

Lucrezia 2010.05.25. 20:29:47

Szia,
ez a csalános krém írtó jól hangzik! Feltétlenül kipróbálom, köszi!

mbeus 2011.02.02. 14:36:50

Sziasztok !
Érdeklődnék, hogy a körömvirág olajban való főzését nem lehet kiváltani körömvirágolajjal, ami a körömvirág olajos kivonata napraforgóolajban ? Üdv. Bea

Lucrezia 2011.02.04. 18:44:05

@mbeus: szia, dehogynem, ugyanolyan jó.

Christine W. A. 2011.05.14. 00:23:07

Sziasztok!
Mit gondoltok, ha a fenti krémet körömvirággal, csalánnal és kamillavirággal (mindhárom szárított) csinálnám meg, az már túlzás lenne? :)
Köszi!

Lucrezia 2011.05.15. 09:04:25

@Christine W. A.: Szia! Én bele vagyok szerelmesedve a gyógynövényekbe, úgyhogy nekem semmi sem túlzás. A lényeg, hogy a növények hatása arra legyen jó, amire szánod. A kamilla és a körömvirág gyulladásra, sebgyógyításra jó, a csalán ekcémára, reumára.

Christine W. A. 2011.05.16. 15:18:37

Értem, köszönöm :)
A fenti csalános-nagymamás sztoriból kiindulva :) a csalánt ráncok ellen, a többieket pedig pattanásra, illetve az utána maradt sebekre szánnám, egyszóval arckrém lenne belőle.

Lucrezia 2011.05.19. 07:47:46

@Christine W. A.: Szerintem nagyon jól hangzik! Majd számolj be az eredményről!

Christine W. A. 2011.05.21. 03:20:51

Kedves Lucrezia!
Nos az este nekiestem a dolognak. Összefőztem mindenfélét, amit berendeltem magamnak :) Egy igazi csodakrém lehet, annyi mindent tettem bele! :)
De. Túl sok méhviaszt raktam bele, és ettől túl kemény lett. Ezen kívül szerintem büdös. Oliva olaj szaga van, ami szerintem egyáltalán nem kellemes. Sajnos illóolajom nem volt itthon, meg hát a körömvirágra számítottam ez ügyben, de ez nem jött be.
Egyébként, hogy finom legyek és nőies, olyan csini libaf*s zöld színe van :S
Hát, elsőre így sikerült elrontanom. Majd legközelebb talán jobb lesz :)
A ronda és büdös szupercsodakrém hatásáról majd később számolok be, ha lesz neki :)

Lucrezia 2011.05.26. 17:09:36

@Christine W. A.: Szia!
Az oliva olajtól van zöld színe, ez normális. Érdekes, hogy nem érződik a körömvirág illata, elég sok volt az olajban, és elég ideig főzted? Illóolajat később is tudsz beletenni, ha nem tetszik az illata, csak egy kicsit melegítsd fel. Sőt, tehetsz bele még olajat is, ha túl kemény, folyós állapotban jól hozzákevered, és hagyod kihűlni.
Mi nagyon szeretjük, mindenféle sérülést, kipirosodást kezelünk vele, és hihetetlen sokáig eláll.

Christine W. A. 2011.05.26. 21:19:08

Kedves @Lucrezia!

Mivel 3 féle növénnyel csináltam, így kevesebb benne a körömvirág, de egyáltalán nem érzek semmi illatot. Igaz önmagában a zacskóban sem érzek rajta semmi illatot.
1 órán át főztem.
Egy tégelynyit már visszaolvasztottam és plusz olívaolajjal felhígítottam. Most már kenhetőbb :)

Mivel csak pár napja készült, így hosszú távú tapasztalatom nincs, de volt már egy bolti körömvirágos krémem 2 hete, egyéb bolti krémekkel leálltam, és határozottan szebb lett a bőröm, mióta ezeket használom! (közben csináltam egy almaecetes arclemosót is a készletembe :) )

Nézegettem már pár házikrémreceptes oldalt, de a tiéd fogott meg annyira, hogy neki is álltam próbálkozni :) Úgyhogy köszönöm :)

Most már csak egy zsírmentes smink alá is kenhető krémet kell magamévá tennem, és minden szuper lesz :)

Christine W. A. 2011.05.26. 21:19:49

(hát, nekem nem jött össze ez a @ a név elé :( :) )

Lucrezia 2011.05.30. 18:48:12

@Christine W. A.: Hát, zsírmentes házilag készült krém... eléggé kizárja egymást. Próbáld meg szőlőmag olajból készíteni, az a legkevésbé zsíros, és vizet rakni bele. Sajnos nem tudom, milyen krém jó smink alá :(

Christine W. A. 2011.05.31. 23:31:04

Kedves Lucrezia!
Köszönöm! Sebaj :)
Alternatív megoldásként, vettem a patikában tejkrémet, hivatalos nevén Unguentum Stearini-t.
Ismered esetleg?
Ezer éves kence, állítólag dédnagymamám kente magára kilószám :)
Ebbe a krémbe kevertem egy kis Aloe Vera gélt, körömvirág és E-vitamin olajat, ha már vettem :)
Patikai termék lévén feltételezem, hogy nem lehet benne semmi rossz szándékú dolog.
Eddig tetszik az eredmény :)
süti beállítások módosítása