Az öregség a szemünkön látszik meg legelőször, ezért azt kezdjük el pánikszerűen kenni mindenféle krémekkel. Így voltam én is, mikor elkezdtek a fekete karikák  sötétedni a szemem alatt, és megjelentek az első szarkalábak. Nem sajnáltam a pénzt, megvettem az Avon összes fellelhető szemránckrémét, majd mikor nem segítettek vettem márkás krémet 8000 Ft-ért is. De nem tett velem csodát. Aztán szerencsémre változtattak a munkaidőmön: már nem 8-9 órát, csak napi 6 órát kellett ülnöm a monitort bámulva. Ettől rögtön elmúlt a minden este előjövő szemfájásom, és a karikák is javultak.

Azt is megfigyeltem, hogy ha nem alszom eleget, rögtön sötétebb lesz a szemem alja. A napi 7-8 óra alvás tehát kötelező mindenkinek, aki nem akar gyorsan öregedni. Ezen felül az elégséges, legalább 2 liter folyadékbevitel naponta (víz vagy tea) szintén segít a bőrnek szépülni. A szemránckrém már csak hab a tortán, hatalmas változást ne várjunk tőle - viszont a bolti, kőolajos vackoknál ezerszer jobb.

Hozzávalók:

3 evőkanál jojoba olaj

1 evőkanál szőlőmag olaj

5 csepp levendula olaj

3 csepp római kamilla olaj

2 csepp bergamott olaj

Öntsük az olajokat egy cseppentős üvegbe, és jól rázzuk össze minden használatkor. Egyetlen cseppet tegyünk az ujjunkra és kenjük a szemkörnyékre lefekvés előtt.

A jojoba olaj szerkezete nagyon hasonlít az emberi bőr által termelt faggyúhoz, ezért nagyon jól segíti a bőrt a nedvesség megkötésében, rugalmasabbá teszi. Jó érzékeny bőrre, száraz bőrre, aknés bőrre egyaránt, nem kelt zsíros érzetet. Magas az E vitamin tartalma, és fényvédő tulajdonsága is van: 16 faktoros!

A szőlőmag olaj könnyen és gyorsan felszívódik, regenerálja a bőrt, megelőzi korai öregedését. Tökéletes normál és zsíros bőrre egyaránt, különösen a szem környékére van jó hatással.

A felhasznált illóolajok pedig kifejezetten a szemkörnyék bőrének ápolására valók, de használhatunk ezen kívűl citrom, rózsa, pálmarózsa, édeskömény illóolajokat.

Szerző: Lucrezia  2010.04.09. 18:20 7 komment

Címkék: recept illóolaj szemránckrém jojoba olaj kamilla olaj levendula olaj szőlőmag olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr491907890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogerusz 2010.08.30. 11:06:33

Kedves Lukrécia!

Nagyon jó és hasznos a blog, szeretnék gratulálni, nagyon jó ötlet volt. Igazán sokat segített. :D

Böngészés közben olvastam egy cikket, amiben azt írták, hogy az olajok hosszú távú használata nem pótolja a vizet a bőrben, így mindig vizes bőrre érdemes felvinni, különben kiszárad a bőr. Ez valóban így van? Ha a szemszérumhoz vizet öntök azzal ki tudom ezt küszöbölni?

Köszönöm a válaszod! :D

Lucrezia 2010.09.08. 13:39:20

@Bogerusz: Szia!
Sajnos sok mindent lehet olvasni, és mindennek az ellenkezőjét is. Én abban hiszek, hogy a bőr nem képes felszívni a vizet. Lehet, hogy a vizes bőrre kenegetés bejuttatja a vizet a bőrbe, de ebben sem vagyok biztos, hogy használ is. Az olajok amiket magunkra kenünk nem is igazán hidratálásra valók, hanem gyógyításra, arra, hogy csupa olyan értékes anyagot juttassanak a bőrbe amitől meggyógyul és helyesen kezd el működni. Ezért nem hiszek az állandó, napi többszöri krémezésben sem. Ha probléma van kenem magam, ha nincs nem kenem. De abban hiszek a legjobban, hogy aki egészségesen él (táplálkozik, mozog, nem használ káros anyagokat), annak a bőre is szebb lesz. Ez az elsődleges szempont. Tehát ha a bőröd hidratálásra szorul, az első dolog az, hogy többet igyál (ásványvizet, gyógyteát, zöld teát).

Bogerusz 2010.09.09. 10:40:31

Szia Lukrécia!
Köszönöm a választ! Még kezdő vagyok a témában, így könnyű megtéveszteni :D De majd nem hagyom magam :)
A szemszérumot masszírozásra használjuk, és nagyon szeretjük.
Elég sok vizet iszok egy nap, abból nem lehet baj :D Igyekszünk egészségesen élni, ezért is tértem át a saját kozmetikumokra, és új hobbira leltem :D Már a barátom is kezd megbarátkozni a helyzettel, Ő is szokott ötleteni, segíteni :D

Még 1x köszönöm :D
Szép napot!

margarethe 2010.11.13. 19:09:53

Kipróbáltam ezt a szérumot.Kamillaolajat nem tettem bele.
Volt egy dm-es Alverde roll-on szemápolóm, annak a kis tégelyébe tettem bele. Teljesen jó, kis golyós...
Na de a szérumról: SZUPER! Nekem hamar beszívódik, egyből kisimít és olyan szép friss a szemkörnyék tőle. Nagyon szeretem. Reggel és este is használom.
Amúgy ezt szerintem simán lehetne egész arcra is használni!

Lucrezia 2010.11.15. 22:10:38

@margarethe: Nagyon örülök, hogy tetszik a szérum. Persze, hogy lehetne arcra használni, igazából mindegyik krém jó több testrészre is, nincsenek szigorú előírások, hiszen mindegyikben hasonló anyagok vannak. A jojoba olaj pedig nagyon jó bárhová kened.

happymom1 2011.03.24. 23:07:09

Szia Lukrécia!
Eddig csendes olvasója voltam az oldalnak, ami nagyon tetszik, minden elismerésem, hogy tudásodat és tapasztalatodat megosztod velünk.
A fenti szérummal kapcsolatban annyi kérdésem lenne, hogy én egy anti-aging krémet szeretnénk készíteni belőle, van itthon vadrózsa olajam is azt is tennék bele, mivel még csak 2 krémet készítettem magamnak így nincs valami nagy tapasztalatom krém készítésben, te mit tennél bele és mennyit, hogy krém állaga legyen, mivel a sheára allergiás vagyok így marad a méhviasz és a kakaóvaj. Van valami recept, hogy a méhviasz ill. kakaóvaj egy krém hány %-át kell, hogy adja?
Régóta nem használok arckrémet mert mindegyiktől reggelre zsíros volt a bőröm, de mivel elmúltam 35 itt az idő, hogy valamit mégis kenjek magamra a "ráncok ellen",mit tegyek vagy ne tegyek a krémbe, hogy ezt a zsíros hatást reggelre ne érezzem? Egyébként fürdés után száraz, feszülő és hámló a bőröm, de pár óra után visszazsírozódik a bőröm.

Lucrezia 2011.03.31. 13:30:44

@happymom1: Szia! Örülök, hogy kommentezésre adtad a fejed :)
Sajnos nem tudok mindig azonnal válaszolni, de igyekszem mielőbb.
Próbálok neked ránctalanító receptet keresni, ígérem.
Ha csak simán méhviaszból és olajból akarsz krémet előállítani, akkor a legjobb alap-recept a rózsakrémé. 1/4 csésze olaj, 1/4 csésze víz, 2 evőkanál méhviasz. Ha van benne vizes rész, nem lesz olyan zsíros, ez neked direkt jó. Használhatsz desztillált vizet, rózsavizet, aloe gélt... Egy pici borax nem árt, hogy jobban oldódjon a víz az olajban, és valami tartósítás: sok illóolaj, vagy propolisz, E vitamin, benzoe tinktúra. Ha kakaóvajat is akarsz bele tenni, ajánlom a kakaóvajas hidratáló krémet. De simán a kakaóvajat is kikeverheted olajjal, amilyen keményre szeretnéd, az is tökéletes arcápoló krém. Csak kicsit zsíros.
Igyekszem neked anti-aging krém receptet keresni!
süti beállítások módosítása