Mikor még gyerek voltam nagyon divatos volt a parfümkrém. Anyukám kedvence gyönyörű  kristály tégelyben volt, amit kiűrülés után is érdemes volt elrakni, és nagyon kevés kellett a krémből hogy illatos legyen az ember. Mostanában viszont csak fújkáljuk magunkat, de miért is?

A parfümkrém nagy előnye, hogy krémes állagú. Könnyű és kellemes érzés a testünkre kenni, nem szárít mint az alkohol, nem hideg, mint a hajtógázas dezodorok (amúgy is károsak), és nem folyik, mint az olajos alapú. Egy helyes kis tégelynyi parfümkrém nem tud kiömleni a táskánkban (nekem már minden iratom illatos), és nem is törik el olyan könnyen, mint a kölnis üvegek.

Első feladatunk, hogy valamilyen szép tartót találjunk a parfümkrémünknek. Lehet venni antik darabokat, szép üveg tégelyeket, de akár ki is dekorálhatunk egyet üvegfestékkel, gyöngyökkel. Bémesinek biztos lenne valami jópofa ötlete, hátha születik egy szép üveg amit majd belinkelhetek ide...

Az egyszerűbb recept:

1 ek méhviasz

1 ek mandula olaj

15 csepp illóolaj

Öntsük a méhviaszt és a mandula olajat egy üvegtálba, és tegyük gőz fölé amíg el nem olvad teljesen. Jól keverjük össze valamilyen vékony pálcával (hogy minél kevesebb ragadjon a keverőre), majd vegyük le a gőzről, de folytassuk a keverést. Egy perc múlva, amikor már kicsit hült öntsük hozzá az illóolajokat, és ismételten keverjük meg jól. Rögtön töltsük tégelybe, mielőtt elkezd megdermedni. Ne tegyük rá a tetejét amíg ki nem hül.

A második recept egy kicsit krémesebb:

4 tk méhviasz

6 tk shea vaj

8 tk oliva olaj

2 tk illóolaj

Gőz fölött olvasszuk fel a méhviaszt az oliva olajjal. Jól keverjük el, majd vegyük le a gőzről és úgy tegyük bele a shea vajat. Kevergessük, amíg fel nem olvad, ha a méhviasz nagyon megkeményedik rakjuk vissza egy kicsit a gőz fölé. Mikor jól összeolvadtak a hozzávalók tegyük bele az illóolajokat, keverjük meg és öntsük tégelybe. Itt is érvényes az, hogy vékony pálcával kevergessük, és csak kihülés után tegyük rá a tetejét.

Az illóolajok adagolásához recepteket korábbi cikkekben lehet találni. Ajándéknak is nagyon jó ötlet egy jól eltalált illat kompozíció valamilyen szép tartóban (mint például a képen, sajnos nem az enyém!).

Szerző: Lucrezia  2010.04.16. 17:29 27 komment

Címkék: recept parfüm illóolaj méhviasz shea vaj mandula olaj oliva olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr311927320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsidanna 2010.04.20. 12:26:37

Szia

Gratulálok a blogodhoz, tegnap este találtam rá, mikor natúr kozmetikumok után kerestem. Teljesen odavagyok érte :D Már régóta érdekeltek a saját készítésű kozmetikumok, csak eddig nem igazán mertem belekezdeni a főzőcskézésbe, de annyira megtetszettek egyes krémjeid, hogy ezúttal nem fogok sokat habozni. Lenne egy két technikai kérdésem. Először is shea vajat honnan szerzel és milyen árban? Ugyanezt kérdezném a méhviaszról is...
Ezenkívül illóolajokból melyik márkát használod, ami biztosan megbízható?
Ja igen és van egy könyvem Franziska von Au: Házi receptek minden betegségre. rengeteg jó szépségápolási receptet lehet benne talál, de főleg arcpakolások, szájvizek, meg egyéb praktikák vannak benne. Lehet hallottál már róla, de ha nem szerintem nagyon érdekes.

Üdv: Anna

stikee 2010.04.20. 16:32:09

Sziasztok!!!
Ma estére kezeim közé foghatom a várva-várt shea vajam!!!:) Akit érdekel szívesen adok el belőle (azt hiszem múltkor 1100 HUF/100 grammot írtam), keressetek emailben!!! Eddig annyit tudok róla, hogy bár finomítatlan, de nem büdös:) és ezt egy pasi mondta:) uzenet87@freemail.hu
MA este a konyhában nagy krémgyártás lesz!:)

Bémesi 2010.04.20. 17:07:54

@stikee: Szia! Biztos jó lesz, melyik krémet csinálod meg? Sok sikert!

stikee 2010.04.20. 18:37:33

@Bémesi: Szia, arra gondoltam, hogy a körömvirágos krém receptjét kicsit átdolgozom és csinálok cellulit elleni/fogyasztó krémet. A vízbe nem körömvirágot, hanem pl chilit, fahéjat, borostyánlevelet rakok és a kihűlt krémhez rozmaring illót keverek. Remélem sikerül eltalálni az arányokat, mert ha nem az elég "égő" lesz :D

Meg persze a borotvakrémet!!!Azzal már legalább 3 hete szemezek ;)

stikee 2010.04.20. 18:43:35

Épp most néztem, hogy a borotvahabhoz nem kell shea... az egyik oldalon viszont olvastam, hogy szimplán sheával is lehet borotválkozni :O Azt hiszem akkor az olívaolajat fogom vele helyettesíteni...meg ezentúl mindenbe megy majd egy pici, még ha nem is írja a recept :D

Lucrezia 2010.04.20. 22:07:50

@Zsidanna: Szia! Örülök, hogy ide találtál.. Remélem nem fogsz csalódni a krémkészítésben, először azért az egyszerűbb, víz nélküli receptekkel kezdjed, nehogy elmenjen a kedved! A shea vajat legolcsóbban az Ebay.uk-ről tudsz venni, poplarsheabutter-től. Ha nem akarsz ezzel vesződni, úgy tudom hogy a Teszvesz-en is árul valaki nagyon hasonló minőséget. Egyébként a hazikozmetikum.lap.hu-n ott van a többi shea beszerzési hely is, némelyik drágább.
Illóolajat főleg Aromax-ot szoktam, de van Naturol is, és most kezdtem Helen-t is vásárolni, mert kis kiszerelésű szimpatikusabb. Ezek mind ellenőrzött termékek, én bízom bennük.
Köszi a könyvet, feltétlenül utána nézek! Mindig kellenek az új ötletek.
Ja, a cosmio.hu-n nagyon sok dolgot meg lehet venni, amit felhasználok, csak a postaköltség húzós. Patikában szintén meg lehet(ne) venni a legtöbbet, csak nem mindig adnak (igazából nem árulhatnának alapanyagokat). Írj, ha még bármiben tudok segíteni.

Lucrezia 2010.04.20. 22:11:47

@stikee: Nem rossz ötlet a borotvakrémbe shea vajat tenni... akkor nem lesz olyan folyós, hanem krémesebb. A pasik biztos nem bánják. Ez a narancsbőr elleni krém is érdekes, pont ma nézegettem egy ilyen receptet. Ha mást is érdekel, összehozhatnánk valamit. Írd meg, hogy sikerült!

stikee 2010.04.20. 23:22:42

A mai krémkotyvasztásom elmaradt, de nem bánom:) A borotvakrémem leendő alanyának sokkal romantikusabb ötlete támadt:) Viszont nem bírtam ki, hogy egy késhegynyit az arcomra ne kenjek a vajamból, teljesen olyan, mint amikor avokádós pakolást tettem rá! Puha és selymes:) Nem hittem volna, hogy ez ennyire jó!!! ÉS tényleg nem büdös és puha,sárga szinte nem is érezni benne csomókat! Nagyon örülünk neki:)
A cellulitos krémnek a receptjét, ha jól sikerül mindenképp leírom, ha nem akkor is, hogy okuljunk belőle:)

Lucrezia 2010.04.21. 10:55:42

@stikee: Nagyon helyes, van ami még a kotyvasztásnál is fontosabb!
A shea vaj magában is tök jó a bőrre. Sokszor én sem tudom eldönteni, hogy kikeverjem vagy magában használjam...

Zsidanna 2010.04.26. 12:15:19

Szia Lucrezia!

Utána néztem a shea vaj rendelésnek az ebay.cu.uk-n, megtaláltam az eladót is. Viszont lenne egy pár kérdésem:
Itt hogyan kellett érte fizetni, mert ha banki átutalással kérik, akkor nekem minimális 2200 Ft összeget számolnának csak azért, mert külfödre utalok.. és így már nem biztos, hogy olcsóbban kijönnék, mint az itthoni lehetőségekkel.
Vagy van ennek esetleg egy másik módja??
Remélem tudsz nekem segíteni..

Lucrezia 2010.04.26. 12:35:22

Szia,
én PayPal-lel szoktam fizetni, és megbízhatónak tűnik.
Olyan bankkártya kell hozzá, aminek a másik oldalán van három darab szám. Regisztrálni kell az oldalon, és ha megadtál minden adatot próbaképpen levonnak kb. 1 fontnyi összeget, amit jóváírnak az első rendelésednél. A levonáskor a közleményben kapsz egy kódot, azt kell még beírni a paypal profilba, és kész is. Fizetni már könnyű vele, mert az ebay egyenest átdob az oldalára, és az árfolyam amin számol sem rossz. Iszonyú gyorsan leszedi és átutalja a pénzt, szinte percek alatt, és semmilyen költsége nincsen. Sokan használják az internetes világban, és még nem hallottam visszaélésekről - persze bármi előfordulhat. Nekem eddig nem volt gondom vele, és már régóta használom.
Ha kell segítség a regisztráláshoz, megírom mailben részletesen, vagy bemegyek a chat-es ablakomba :)

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2010.04.26. 21:42:40

Azzal vigyázz, hogy még a rendelés előtt csináld meg a PayPal-os Acc-odat, mert időbe telik, mire aktiválod! Ha jól emlékszem 1-2 dollárt kellett küldeni, hogy biztosak legyenek benne, hogy a te kártyádat regisztrálod. Amúgy a PayPal-lal én nagyon meg vagyok elégedve, évek óta használom, nagyon biztonságos, mert nem adod ki a kártyaadataidat.

Amaryllisz 2010.07.19. 20:27:27

Szia Lucrezia!
Nagyon tetszik a blogod! Én is próbálkoztam már házi készítésű kozmetikumokkal. Már régóta csak természetes anyagokat használok az arcomra és a testemre is. Legutóbb kipróbáltam az Antik romantika parfümkeverékedet, de nem jojobaolajba tettem az illóolajokat, hanem mangóvajba. Így krémparfüm lett belőle. Igazán nagyon különleges illata van, és a mangóvaj jól kenhető. Köszönet érte! Üdv: Amaryllisz

Lucrezia 2010.07.21. 11:20:12

@Amaryllisz: Szia! Isten hozott az oldalon. Köszi a tippet a mangóvajjal, jó ötlet! Kipróbálom ahogy tudok szerezni.

Málna Jam(aica) 2010.09.17. 22:38:36

Kedves Lukrécia! Most találtam az oldaladra, és nagyon tetszik! Pár receptet biztos ki fogok próbálni... Egy ideje már én is magam gyártom a kozmetikumaimat, csináltam már dezodort, szúnyogriasztót, parfümöt, krémeket, szájfényt, és roppantul élvezem! :) Két dolog jutott eszembe, amit így hirtelen megosztanék Veled és az Olvasókkal, hátha hasznosnak bizonyul:
1. az illóolajokat le lehet tesztelni (sajna csak miután megvetted): fehér papírlapra cseppents belőle, és várd meg, amíg megszárad (hajszárítóval gyorsítható). Ha nem hagy foltot, akkor jó. Ha viszont zsíros paca marad utána, akkor az szintetikus kutyulmány...
2. Olvastam itt a shea vaj rendelést, bár már elég régiek a hozzászólások. Én most rendeltem először innen: konzol@antalvali.com, és n. meg vagyok vele elégedve. Finomítatlan, ghánai fair trade shea, és szerintem az ára sem olyan vészes.
Üdv: Málna

Lucrezia 2010.09.20. 13:27:12

@Málna Jam(aica): Szia, Isten hozott az oldalon! Köszönjük az információt. Konzol shea vajáról már hallottam, de az árát nem tudom, nekem mennyibe került?
Az illóolajokkal kapcsolatban viszont nem értek egyet. Sajnos nincs rá egyszerű mód hogy egy illóolaj valódiságát ellenőrizzük. Ezt csak laboratóriumban lehet megtenni, ez az illóolajok állandóan visszatérő és meg nem oldott problémája. Ha zsíros foltot hagy maga után, ez legfeljebb azt jelenti hogy valamilyen olajjal van hígítva, de még ez sem biztos. Ezért veszem a nevesebb gyártók olajait (Aromax, Helen, Naturol), mert ők nem engedhetik meg magunknak, hogy hamisítsanak. Ismeretlen, névtelen olajakat soha nem veszek.

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2010.09.20. 14:18:43

Konzol shea vaja 2000 Ft/100g,legalábbis mikor én kérdeztem, ennyi volt. A sheavaj.hu-n ugyanilyen csoda ghánai fair trade, soil association-os vaj szintén 2000 Ft/100g, de 200g már csak 3500, és 5000 felett már ingyen van a posta. Ezzel nem a sheavaj.hu-t szeretném reklámozni, csak azért írom, mert az tényleg a drágábbak közé tartozik (mondhatnám azt is, hogy nagyon drága), és elég jó minőség. Persze lehet, hogy Konzolé még jobb, erről az tudna nyilatkozni, aki mindkettőt próbálta.

margarethe 2010.11.04. 13:26:15

Szia Lukrécia!
Nagyon tetszik az oldal! Egy ideje már átálltam a vegyszermentes életre, de a házi készítésű kencékkel még nem próbálkoztam.
Azt szeretném megkérdezni, hogy szerinted a PRIMAVERA shea vaja mennyire jó?
Nézelődtem, hogy tiszta, lehetőleg bio minőségű alapanyagokat vegyek...ha már én készítem, ugye...:-)
Szép napot!

Narancshab 2010.11.25. 18:41:12

@eeversion: Konzolét én sem ismerem, az általad említett sheavaj.hu-ról rendelek én is. Tényleg nem a legolcsóbb, de kedvezmények is vannak, és szerintem nagyon jó minőségűek. Legutóbb kakaóvajat rendeltem, és hihetetlen milyen fincsi. Egészen más, mint a gyógyszertári...

almafa5555 2011.01.21. 17:04:36

Van egy bolt, ahol 200ft/darab az ilyen kis szelence...most jól betankoltam

www.ajandektrend.hu/?p=productsMore&iProduct=5253

Lucrezia 2011.01.21. 17:52:45

@almafa5555: Hol vettél ilyen olcsón? Engem is nagyon érdekelne!

almafa5555 2011.01.22. 07:46:53

Pesti vagy? Szemben a vörösvári úti rendelővel

csodaszép

mindegyik 200ft
vagy vihetek neked februárban :)

sunimama 2011.01.23. 14:37:23

Megelőztetek mert épp akartam tapasztalatomat megosztani és kikérdezni a véleményeteket.
Szóval van itthon egy jó pár Aromax illóolaj, mert erről poz véleményeket hallottam. Rendeltem az andio.biz-ről is, bár ennek nincsen semmi márkája, árban Aromax és küldött róla Andi egy honlap címet is, ahonnan utána tudok járni az általa árult illók forrásáról. Leteszteltem mind a kettőt. Andi illóolaja rögtön eltűnt a papírról csak az illat maradt és egy kis narancssárga elszineződése a papírnak, mintha leettem volna naranccsal. Gondoltam akkor ez tényleg tiszta. Aromaxnál maradt folt.. mondom na, akkor ez mégse olyan tiszta?! (bár mondjuk már előbb felmerült bennem, mert a dobozra csak annyi van írva hogy 100% olaj mint összetevő, de bent a használati utasításban van írva, hogy próbáljuk ki blabla, mert az olajban található összetevők a citronal meg limonen vagy hogy írják okozhatnak allergiás reakciót. Na itt gondolkodtam, hogy ha ezek is vannak benne (pl levendulában) akkor az már hígítva van nem? Na de erre a mai nap reggelén megint megnéztem a papírt, és az Aromaxos folt is teljesen eltűnt...
A Dm-ben nézegettem az illóolajakat és bázisolajakat is ez a Naturol márka (erről írtad te is Lukrécia hogy veszed) és az ára is 1000 körül meg afelett van, akkor gondolom jó... Dobozon szintén az, hogy 100%-s illóolaj.
Ettől függetlenül belsőleg (tehát amit lenyelek) inkább a Panarom olajokat veszek, mert az elég drága, hogy megbízzak benne (vagy inkább a márkát kell kifizetni?)

Lucrezia 2011.01.30. 00:00:27

@sunimama: Szia!
Elnézést a hosszú hallgatásért, több influenzás gyermekem is volt.
Szóval, én úgy hiszem, hogy a hasonló árú, de márkás illóolajok (aromax, naturol, patikai kimért stb.) hasonló minőségűek is. Biztos, hogy a Panarom jobb, ha meg tudod fizetni. Talán azért, mert nincs hígítva, talán az előállítása barátibb, nem tudom, nem értek hozzá. Annyit tudok, hogy én nem engedhetek meg magamnak Panaromból egy min. 5-10 olajból álló készletet, ezért használok olcsóbbakat. Lehet, hogy nem gyógyászati minőségű, de biztos, hogy a mesterséges illatoknál ezerszer jobb.
A folt hagyásról én is olvastam, de ebben nem hiszek. Ugyanis tudom, hogy nincs egyszerű módszer az illóolajok valódiságának ellenőrzésére, csak drága laboratóriumi körülmények között.
De ha valaki ki tudja nyomozni, mitől jobb egy drága olaj, én annak is nagyon örülök!

R.Dóra 2011.11.13. 22:51:00

Kedves Lukrezia!
Meg tudnád mondani, hol tudnék a parfümkrémhez ilyen cuki angyalkás tégelyt beszerezni? :)
Köszi.
süti beállítások módosítása