Íme Zsidanna receptjeinek második gyöngyszeme. A legszebb benne, hogy a panthenolon kívűl minden hozzávaló megvan itthon, úgyhogy hozzá is látok mindjárt.

Ezt a krémet a nagymamámnak csináltam a 70. születésnapjára. Meglepő, de simán letagadhatna legalább 10 évet, mert szinte alig van ránc az arcán, amit a saját készítésű csalános és körömvirágos krémjeinek is köszönhet :) Én most megpróbáltam neki, egy éjszakai nagyon tápláló krémet készíteni. Nagyon örült neki, és azt mondta, hogy este mikor felkeni oylan mint egy hidratáló maszk de reggelre mindent beszív a bőre és nagyon selymes lesz utána . Mivel egy nagyon zsíros krémről van szó érdemes inkább este használni.
 
Hozzávalók:
 
Zsíros rész:
  • 10 ml shea vaj
  • 10 ml kakaó vaj
  • 30 ml olaj keverék többféléből összerakva, öregedő bőrre ajánlott: ligetszépe, mandula, meggymag, kendermag, bőrtápláló hatása miatt: szőlőmag, barackmag
  • 5 ml körömvirág olaj
  • 7 g méhviasz
Vizes rész:
  • 1 kk aloe gél
  • 2 ek hársfa tea
  • 1 kk rózsavíz vagy levendula víz ( ha nincs, akkor a teából ennyivel többet adjunk hozzá)
  • 1 kk méz (én hársfát használtam)
  • késhegynyi borax, csak hogy jobban keveredjen a zsíros meg az olajos rész, mivel első próbálkozásra kicsapta a vizet
Egyéb:
  • kevés panthenol
  • E-vitamin kapszula 3 db, de helyettesíthető búzacsíra olajjal is, akkor 1/2 tk olajat adjunk a zsíros részhez
  • 4-5 csepp levendula illóolaj
Összemelegítjük a zsíros rész alapanyagait, majd a vizes rész alapanyagait is egy külön tálba. Én a vizes részhez szoktam adni óvatosan a zsíros részt, amit gépi habverővel keverek össze, míg el nem kezd krémesedni.az a jó, ha a zsíros és a vizes rész hőmérséklete megegyezik). Ekkora jönnek az illóolajok, a panthenol és az E-vitamin.

 

Szerző: Lucrezia  2010.08.06. 07:22 9 komment

Címkék: arcápolás recept méz aloe vera illóolaj e vitamin shea vaj kakaóvaj arckrem panthenol

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr922180327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsidanna 2010.08.13. 10:31:43

Sziasztok

Elnézést, de most vettem csak észre, hogy a receptből hiányzik a 7 gr méhviasz, ami ugye elég fontos az emulgálás miatt. Ne haragudjatok :S

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.13. 14:31:48

Brühü, ezt sosem tudtam, hogy kőkemény vajakat hogy lehet kimérni ml-ben :-). Shea és kakaó. A folyékonyra beszereztem fecskendőket és hozzá tűt, hogy beleérjen az üvegbe. De azért ezeknél a krémeknél a kb. ennyi az evőkanálban nem egy egzakt mértékegység :-). Főleg, mert ugye darabosan kanalazható. Ha a kakaóvaj reszelve van, akkor meg megint meg vagyok lőve, mert az teli van levegővel :-). Ti hogy méritek ki ezeket?

Lucrezia 2010.09.13. 20:02:15

@t.bernadette: Én maradok az evőkanálnál. Nem adok meg grammokat, mert senkinek sincsen patikai mérlege otthon, és nem is ez a lényeg. Ha főzök, ott is kiskanál meg csipet a hozzávalók mennyisége, és ízlés szerint alakítom. Így vagyok a kozmetikumokkal is. Lehet, hogy elsőre nem lesz tökéletes, lehet, hogy újra kell melegíteni és javítgatni egy kicsit, de pont ezért igazán az én művem, nem csak egy recept.

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.13. 21:17:30

Nekem van :-). Amikor kezdtem minden receptet úgy találtam 1-2 grammra kimérve, így teszveszeltem egy ócsót, de tökéletes :-). Megéri, ha az ember élethosszig kutyulni akar, márpedig miért ne akarna, amikor annyira jó játék ?:-)De én már csak ilyen kockafejű szűz szülött vagyok :-). A kanalazással nincs is annyira gond, de a kemény anyagoknál valahogy olyan, mintha kéne vennem 10 ml almát :-). Na majd kiokoskodom valahogy.Tényleg nem kekeckedés, de én a főzéssel is úgy vagyok, hogy ha jó a recept jöhet máskor is, ha nem jó, én ki nem javítom :-). De a kencékkel azért jobban szeretek kísérletezgetni :-)

Zsidanna 2010.09.14. 17:50:12

@t.bernadette: Szia Én a kimérést sacollásal adom ám meg :D Van egy jó kis üveg poharam amin cl-ben fel vannak tüntetve az egységek, ezt pár száz forintért vettem még régen. És a pl a shea belenyomkodható , és így mérhető, a kakaó vaj meg nálam is reszelvbe van, én itt minidg kicsit kb 1 cl-rel többet rakok bele, és akkor nagyjából megvannak az arányok, de a receptben én is főleg arányokat akartam mutatni:D mindenki ek-ra vagy kiskanálra ki is cserélheti a mértékegységeket :)

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.15. 11:14:56

@Zsidanna: Ha csak így nem :-). Majd belejövök, mint kiskutya az ugatásba. Kezdek rájönni, hogy sokszor nehezebb leírni, mint megcsinálni :-)

vanier (törölt) 2011.08.10. 14:03:12

Az aloe gélt lehet helyettesiteni mással?
Lenmagzselé?
süti beállítások módosítása