Már nálunk is lehet kapni olyan szájfényeket, amelyeknek ideiglenes ajaknövelő hatást tulajdonítanak. Valójában csak annyit tesznek, hogy vérbőséget okoznak az ajkakban, amitől azok nagyobbak és pirosabbak lesznek. Ez általában bizsergéssel vagy akár égető érzéssel is jár, hiszen maga a termék a bőrirritációra alapul, ha nem irritálna nem reagálna rá a szánk így. Éppen ezért könnyen előfordul, hogy valakit túlságosan bánt a szájfény hatása, vagy akár ellenkezőleg, hogy nem tapasztal semmit.

Nem azt állítom, hogy használjunk vadul szájnövelő termékeket, de aki úgy érzi, hogy feltétlenül szüksége van rá, inkább ehhez nyúljon mint a bolti termékekhez, amelyekben sokszor vazelin van. A hatása ugyanúgy elmúlik pár óra alatt, de megvan az az előnye hogy magunk szabályozhatjuk a hatóanyag mennyiségét a bőrünk érzékenységéhez igazítva.

2 evőkanál kókusz olaj

1 evőkanál méhviasz (lehet kevesebb)

1/2 teáskanál őrölt gyömbér

1/2 teáskanál őrölt cayenne bors

2 csepp borsmenta olaj

Gőz fölött olvasszuk meg a méhviaszt. Lehet, hogy nem lesz egy egész evőkanálnyira szükség, attól függ mennyire keményre szeretnénk a végeredményt. Aki inkább a majdnem folyékonyat szereti, ki is hagyhatja a receptből. Ha magunkkal akarjuk hordozni érdemes keményebbet készíteni, hogy ki ne folyjon a táskánkban ha megmelegszik. Feolvadás után vegyük le a gőzről és keverjük bele a kókuszolajat, rögtön fel fog olvadni. Ezután jöhetnek a fűszerek és végül a borsmenta olaj. Ha valaki hosszabb ideig szeretné eltartani, érdemes bele egy kapszula E vitamint is tenni. Keverjük össze jól és tegyük zárható tégelybe.

A hatása csak pár óráig tart, ahogy a bolti ajaknövelőké, de lehet gyakran használni. Nincs benne semmi káros dolog, lenyelése sem ártalmas. A használat elején kis bizsergő, égető érzést fogunk érezni, de ez hamar elmúlik.

Szerző: Lucrezia  2010.09.03. 13:43 9 komment

Címkék: recept illóolaj szájápolás méhviasz kókusz olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr962268910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dreamergirl 2011.01.12. 17:55:28

Szia! Nagyon tetszenek a receptjeid, és úgy a blogod általában. Sajnos nem sokat értek ezekhez a bio, sk cuccokhoz, még soha nem csináltam semmi ilyesmit, nálam megáll a tudomány ott, hogy három szájfényemet összekeverem és lesz belőle egy új, viszont ebben a cikkben kiszúrtam egy mondatot.
"inkább ehhez nyúljon mint a bolti termékekhez, amelyekben sokszor vazelin van. "
El tudnád nekem mondani, miért károsak a vazelintartalmú szájfények? :)
Köszönöm szépen előre is! További jó blogolást :)

Lucrezia 2011.01.12. 20:01:10

@Dreamergirl: Szia! A vazelin (más néven petrolatum) a paraffinnal együtt kőolajból készül, tehát nem természetes anyag. Nem szívódik be a bőrbe, hanem megül a felszínén, ezzel elzárva a pólusokat a levegőtől. Mivel a nedvességet is bezárja, ezzel hidratáltság látszatát kelti. Ha bejut a bőrbe és a vérkeringésbe, még nagyobb a baj, méreg, amit a szervezet nem tud feldolgozni, rákkeltő is lehet.
Nagy előnye, hogy iszonyú olcsó, és van bőven, mert a kőolaj feldolgozásánál keletkező melléktermék, illetve hogy rövid távon hatásosnak tűnik. Manapság azonnal szeretnénk látni mindennek az eredményét, pedig az igazán természetes, jótékony anyagot nem produkálnak azonnali hatást. Remélem tudtam segíteni!

Dreamergirl 2011.01.13. 15:05:48

@Lucrezia: Köszi szépen a gyors választ. Miután elolvastam, kb azon voltam, hogy kihajítsam az összes bolti szájfényemet, de ezzel még várok egy kicsit, amíg be tudom szerezni a házi ajakbalzsam hozzávalóit.
Még egy kérdés, a labello tartalmaz ilyen káros anyagokat? Köszönöm szépen. :)

sunimama 2011.01.13. 18:44:59

Remélem nem baj, ha elmondom én is a tapasztalatomat. Jó múltkor átfutottam a szőlőzsír ajánlatot, és pillanatnyi összetevős ismeretemből arra jutottam, egyik sem jó. Viszont minap a balea (dm) szőlőzsírját néztem, és azt írták rá, hogy nincs benne ásványi olaj alapú dolog, tartósító szer stb, de részletes összetevőt nem láttam. Gondolom még propylene g. lehet benne, majd utána nézek magamnak is.

Zsidanna 2011.01.17. 16:28:16

@Dreamergirl: Szia Érdemes antalvalinál használni a hatósanyag listájukat, ha az alapokat tudod is,már az nagyon sokat segít neked az összetevők elemzésénél. Én a labelloról azt hallottam, hogy nem elég teljesen szintetikus, de még egy olyan anyagot is raknak bele, ami rövidtávon hidratáltnak tünteti a szájat, de alapjából nagyon szárít, és mindezt azért hogy minnél többet kend és minnél többet vegyél belőle....

Dreamergirl 2011.01.19. 15:46:55

@Zsidanna: Mindent a pénzért, mi? :/ Köszi szépen az ötletet a hatóanyag listával kapcsolatban :)
Még egy kicsit bénázok...
Ilyen kókuszolajat, meg méhviaszt, meg ilyesmit hol lehet kapni? Célzottan még nem kerestem hipermarketben, lehet, hogy valahol ott is megtalálom a polcokon? Ha nem akarok netről rendelni, milyen boltban érdemes keresnem? :)

Lucrezia 2011.01.21. 17:51:19

@Dreamergirl: Szia! Sok mindent lehet kapni a neten kívűl is, csak keresni kell. Kókuszolajat én pl. ázsiai élelmiszer boltban vettem, de sok biobolt is tart. Hidegen sajtolt olajokat a Solio gyárt magyarországon, nagyobb szupermarketekben is árulják. Méhviaszt lehet patikában kapni, de az egy kicsit tisztított, vagy méz termelőtől kell kérni, pl. aki piacon árulja a mézet. Én így szereztem egy nagyobb tömböt, olcsón.
Shea vajat és glicerint nem láttam még neten kívűl, sajnos. Kakaóvaj, sztearinsav, cink oxid szintén patika. Illólajok drogériákban kaphatók.

Narancshab 2011.01.21. 21:23:45

Szia Lukrécia!
Tudom, hogy a gyógyszertári kakaóvaj sokkal olcsóbb, de ha egyszer lehetőséged lesz rá, próbáld ki az igazit. Én vettem a sheavaj.hu-ról, és imádom! :-)Ég és föld...

Dreamergirl 2011.01.23. 12:08:22

@Lucrezia: köszi szépen, majd írok, hogy sikerült a beszerzés, és hát a "gyártás" :)
süti beállítások módosítása