A kakaóvaj számos hasznos tulajdonságán kívűl nagyon jól hidratál, benn tartja a bőrben a nedvességet és megvédi a kiszáradástól. Rózsavízzel és illóolajokkal kombinálva bármely kereskedelmi forgalomban kapható termékkel felveszi a versenyt. Kenjük az arcunkra és a nyakunkra naponta kétszer, mosakodás után, és várjunk pár percet amíg beszívja a bőrünk.

4 ek reszelt méhviasz

1/2 csésze rózsavíz

1 ek növényi glicerin

1 1/2 ek kakóvaj

2 ek mandula olaj

1 ek jojoba olaj

35-40 csepp illóolaj

Tegyük a méhviaszt gőz fölé és olvasszuk fel. Miközben olvadozik tegyünk egy másik lábast is félig telve vízzel melegedni, és e fölé is helyezzünk egy üvegedényt, melybe a rózsavízet és a glicerint öntjük. Ez a víz ne forrjon, csak legyen jó meleg. Közben az olvadt méhviaszhoz adjuk hozzá a kakaóvajat, majd ha az is megolvadt a jojoba és mandula olajakat. Jól keverjük össze, majd továbbra is folyamatosan kevergetve lassan, cseppenként adjuk hozzá a megmelegített rózsavíz-glicerin kombót. Vegyük le a gőzről, de továbbra is kevergessük, amíg ki nem hűl. Az illóolajokat a végén adjuk hozzá mikor már langyos, ezekkel is jól keverjük el, végül tegyük egy jól záródó tégelybe.

 

Szerző: Lucrezia  2010.09.17. 18:06 15 komment

Címkék: glicerin arcápolás recept rózsavíz illóolaj méhviasz kakaóvaj mandula olaj jojoba olaj arckrem

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr862303840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kérj tanácsot 2010.09.18. 18:51:41

Hol veszed a kakaóvajat? Épp a napokban emlegettük a párommal, hogy gyerekkorunkban napozáshoz is használtuk, csodás az illata!

Narancshab 2010.09.18. 21:48:03

Szia!
Én gyógyszertárban vettem.

Kérj tanácsot 2010.09.19. 10:15:02

@Narancshab: Szia! Köszönöm, meg fogom próbálni én is!

Titapuszi 2010.09.19. 19:16:30

Kedves Lukrécia!

Nem tudom szabad-e, de belinkelek egy érdekes írást illóolaj ügyben:

fogyasztok.hu/cikk/20081103/illoolaj_hasznalat_minoseg_valasztas_vasarlas_es_ar

Én csak citromot találtam és kaptam eddig gyógyszertárban.

viziboci 2010.09.20. 09:38:26

@Titapuszi: Én is lejártam a lábam, amíg sikerült találnom egy gyógyszertárat, ahol nem elutasító választ kaptam. Nagyon nagy szemétségnek tartom, hogy egyes gyógyszertárakban mennyire fölényeskedve utasítják el az ilyen kéréseket. Nem értem miért fáj az nekik, ha te normális áron veszed meg és ők még így is keresnek rajtad. Na mindegy. Végül a lágymányosi gyógyszertárban kaptam nagyon sok féle illóolajat és mást is. Mindenkinek csak ajánlani tudom, nagyon rendesek és minden reális árban van náluk.

Lucrezia 2010.09.20. 13:44:43

@viziboci: Szia! Sajnos a gyógyszertárak ugyanúgy állnak az illóolajokhoz, ahogy a többi alapanyagokhoz. Azért tartják, mert saját maguk használják a patikai készítményekhez. Elvileg nem árulhatják (ha jól tudom). Nagyon sok a jóindulatú gyógyszerész, aki mégis kiad ilyen anyagokat, de nem kötelesek. És persze egy dobozos illóolajon biztos nagyobb árrés van, mint a kimérten. Ugyanígy jártam én is, sürgősen kellett egy kis levendula olaj mert fájt a fülem és úton voltam. A patikában ahol kértem egyszerűen letagadták, hogy van, pedig ez az első számú illóolaj, amit szoktak tartani. Inkább mondta volna azt, hogy nem adhat.

Onyx033 2011.03.09. 19:59:38

Hát nekem valahogy ez a krém nem akar sikerülni, pedig már másodszor csináltam meg. Először nem akartam írni, mert azt gondoltam, biztos én csináltam rosszul valamit, mert kicsapta a vizet, de másodszor is kicsapta, pedig nagyon lassan adagoltam a vizes elegyet, és nagyon sokáig kevertem. Sztem legközelebb több glicerint fogok beletenni, esetleg még egy kevés valamilyen olajat, és teljesen elhagyom a vizes részt. Glicerint egyébként lehet használni nagyobb mennyiségben? Sajnálnám ezt a krémet, mert a kakaóvaj nagyon jó a bőrömnek.

Narancshab 2011.03.10. 18:39:23

@Onyx033: Szia! Én úgy tudom, hogy a glicerin nagyobb mennyiségben pont ellenkező hatást fejt ki, tehát nem hidratál, hanem vizet von el a sejtekből.
Esetleg valami emulgátort próbálhatnál (Emulsan, Lysolecitin). De biztosan kapsz nálam okosabbtól is tanácsot! :-)

Lucrezia 2011.03.11. 18:24:34

@Onyx033: Szia!
Annyira szégyenlem! Tuti, hogy elírtam a méhviasz mennyiségét! Legalább egy evőkanál kell bele! De mindjárt utána nézek, és javítom az oldalon. Bocsi!!!

Lucrezia 2011.03.11. 18:27:41

@Lucrezia: A glicerinnel teljesen egyet értek, egy kevés nem árt belőle, de többet nem szabad, mert szárít. Az a trükkje, hogy rögtön felkenés után hidratáltnak mutatja a bőrt, mert felszívja a vizet a mélyebb rétegekből. Ezért hosszabb távon szárít. Sok krém és testápoló használja ki ezt a tulajdonságát, vagyis visszaél vele.

Onyx033 2011.03.11. 21:17:28

@Lucrezia: Szia!
Lehet, hogy akkor ez volt a baj? Tényleg teáskanállal tettem bele. Na, mjd legközelebb. A glicerinnel kapcsolatos tanácsot köszönöm. Én meg azt hittem, hogy olyan funkciót tölt be a kozmetikumokban, mint más növényi olajok. Milyen kis tudatlan vagyok!

Lucrezia 2011.03.18. 15:15:16

@Onyx033: :) Honnan tudnád? Viszont ha mostantól megnézed az üvegek és tégelyek hátulját, nagyon meg fogsz döbbenni. Sokszor van az első három összetevő között.

Lamancha 2011.04.26. 15:01:16

Én is kérdeznék. Miért fontos, hogy a glicerin növényi legyen?

Lucrezia 2011.04.26. 18:42:08

@Lamancha: Igazából az állati glicerin (vagyis a zsírból főzött szappan maradványa) nem zavarna, nem vagyok vega. De sajnos a patikait kőolajból csinálják. Eddig csak interneten láttam növényi glicerint, több helyen. De ha kihagyod a receptből, a bőrödnek nem fog hiányozni. Csak az állaga lesz kicsit más.

Borka1234 2012.01.18. 15:55:21

Kedves Lukrécia!
Ezt a receptet olvastam: 50g kakaóvaj, 25g édes mandula olaj és tetszés szerint illóolaj. Olyan egyszerűnek tűnt és nagyon tetszik a kakaóvaj... Megcsináltam és nem keményedik. Vagy nem is fog? Hamar el kell használnom, mert megromlik? Én még kezdő vagyok az itthoni kence-készítésből. :) Kérhetnék egy kis kritikát a recepthez?
süti beállítások módosítása