Sokáig szedtem lecitint, és meg vagyok győződve a jó hatásáról. Energiát és frissességet adott, főleg akkor ha kialvatlanul, fáradtan ébredtem. Olvastam, hogy csökkenti a koleszterin szintet és nagyon jó hatással van az izületi gyulladásra is - ezekről "sajnos" nem tudok beszámolni. A bőrre gyakorolt hatása eddig elkerülte a figyelmemet, pedig azt is felfrissíti, helyreállítja a vízháztartását. Mivel - szerintem - egy jó hidratáló krém nem vizet juttat a száraz bőrbe, hanem segít neki gyógyulni, ezért én nem hiányolom ebből a receptből a vízet. Aki viszont a könnyű, víz alapú hidratáló krémekhez szokott, annak lehet, hogy furcsa lesz. Viszont nem kell olyan gyakran kenni.

A jojoba olaj és a shea vaj bőrre gyakorolt jó hatásáról már írtam. Kicsit zsírosak, ezért ezt a krémet estére ajánlom.

2 evőkanál folyékony lecitin

2 evőkanál shea vaj

9 evőkanál jojoba olaj

Ha még süt a napon olvasszuk fel a shea vajat, végső esetben használjunk gőzfürdőt. Ezután gőzről levéve keverjük hozzá a jojoba olajat majd a lecitint, jól keverjük el és hagyjuk állni. Egy kicsit sűrűsödni fog.

A receptet Traci-nél találtam (http://www.totallytraci.com/naturalbeauty.htm). Nem tudtam rájönni, miért a Kalóz hercegnőről nevezte el (Pirate princess), akinek van ötlete írja meg.

 

 

Szerző: Lucrezia  2010.08.29. 18:29 5 komment

Címkék: arcápolás recept shea vaj jojoba olaj arckrem szójalecitin

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr562256866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.13. 13:38:29

Szia!
A lecitin sima szójalecitin a biobótból?:-)

Lucrezia 2010.09.15. 17:02:02

@t.bernadette: Igen, bár másból is gyártanak lecitint, de nekem a szója teljesen megfelel. Folyékonyat még nem vettem, de vannak szép nagy kapszuláim (1200 mg), amikből ki tudom nyomni a lecitint. A többit pedig beszedem, mert nagyon jó hatással van rám ha fáradt vagyok, vagy megerőltető munkát végzek.

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.15. 21:29:02

@Lucrezia: Okés, köszönöm. Anno kerestem, de a buerlecitint ajánlották, meg a kapszulást és nem tudtam, jó-e?

Riacska 2011.03.06. 15:43:53

Szia Lukrecia,

Mennyi kapszulat kell tenni ha nincs folyekony lecitin, es hogyan hasznalod ezt a kremet?
Reggel es este vagy hetente?
Koszi a valaszt.
Udv

Lucrezia 2011.03.11. 18:21:42

@Riacska: Szia!
Hát sajnos arra már nem emlékszem, hány kapszula volt egy evőkanál, egyszerűen kiszúrtam a kapszulát egy hústűvel és harapó fogóval belenyomtam a kanálba. Elég nagy kapszulákat használtam, nem kellett sok, talán 3-4 egy kanálnyihoz.
Én viszonylag ritkán krémezem magam, de mindig akkor, amikor úgy érzem, szüksége van rá a bőrömnek. Használhatod minden nap, reggel azért necces, mert zsíros lesz tőle a bőröd egy darabig.
süti beállítások módosítása