Ezt a fürdősót most készítettem el a sógornőmnek, és szerintem egész jó lett. Finom az illata, az állaga is jó, és ha a hatása is olyan lesz mint amit írtak róla, gyakran fogom csinálni. Mi kell hozzá:

1 csésze keserűsó

1 csésze himalája só

1 csésze szódabikarbóna

3 ek szárított levendula

1 ek mandula olaj

30 csepp levendula olaj

Beleöntöm egy darálóba (turmixba) a porokat, sókat és a szárított levendulát, majd addig darálom, amíg a levendula is olyan apró nem lesz, mint a sók. Utána áttöltöm valamilyen szép, jól záródó üvegbe. A mandula olajba belecsöpögtetem a levendula olajat, és ezt is beleöntöm az üvegbe, és jól összerázom, keverem. Egy-két napig magára hagyom, hogy az olaj átjárja a sót.

Igazi tisztító hatáshoz öntsük az egészet egy kád vízbe (bár én szerintem csak a felét fogom először), áztassuk magunkat benne 15-30 percig, aztán zuhanyozzunk le.

Az eredeti recept grapefruit és gyömbér olajokat írt, és egy ág friss rozmaringot a fürdőbe tenni. Sajnos nekem egyik olajból sem volt otthon, viszont szerettem volna valami gyógynövényt is tenni sók mellé, hogy jobban mutasson. Végignéztem az összes teát ami a polcon van (kb. 10 féle), de a borsmentán kívűl nem találtam olyat ami illóolajból is meg lenne. Ekkor eszembe jutott egy csomag Horváthországból hozott levendula, amit a ruhák között tárolok. Nos, ezt rövidítettem meg.

A levendula fürdő nyugtat, frissít, ellazítja az izmokat. A tiszítást a keserűsó és a himalája só végzi, a szódabikarbóna lágyítja a vizet, és tisztít. Ha olcsóbbra vágyunk a himalája só helyett sima, jódozatlan tengeri sót használjunk, az is jól megteszi.

Szerző: Lucrezia  2010.02.28. 19:42 2 komment

Címkék: recept fürdés szódabikarbóna fürdősó mandula olaj keserűsó himalája só levendula olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr391797896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sinamorata 2011.02.01. 20:50:12

Szia!

bíztattál egy másik receptnél, hogy kisérletezzek, hát most megtörtént :) csináltam anyukámnak egy fürdősót, és én így variáltam (majdnem minden mennyiség csak kb, mert volt egy üvegem és öntögettem):

kb 250g holt tengeri fürdősó
40g szódabikarbóna
3 ek. szárított citromfű
1 ek. mandula olaj
kb 10 csepp citrom olaj
kb 5 csepp ciprus olaj
kb 3 csepp teafa olaj

szép üvegem, mint neked, nincs, ezért egy régi nutellás üvegbe tettem. majd meginterjúvolom anyát h milyen, ha használja :)

Lucrezia 2011.02.04. 18:44:36

@sinamorata: Ez egy nagyon jó recept! Feltétlenül tedd majd fel az új oldalra.
süti beállítások módosítása