Ezt az arcpakolást főleg zsíros és problémás (pattanásos, aknés stb.) bőrre ajánlom. Az agyagok (különösen a zöld agyag) rendkívűl jól szívják magukba a bőrből a szennyeződéseket, méreganyagokat és a fölösleges zsírt. Felfrissít, összehúzza a pórusokat, javítja a vérkeringést. A zöld agyagot használják a gyógyításban is. Az aloe vera egyike a leginkább hidratáló növényeknek. Gyógyítja, frissíti és nyugtatja a bőrt, csökkenti a gyulladást. Fontos, hogy ezt a pakolást csak hetente egyszer-kétszer használjuk, és soha ne kenjük nyílt sebre.

Hozzávalók:

2 evőkanál zöld agyag

1 evőkanál fehér agyag (kaolin)

2 evőkanál aloe vera gél

2 evőkanál rózsavíz

4 csepp rózsafa illóolaj

4 csepp ylang-ylang illóolaj

Az agyagokat keverjük össze, az aloe verát először a rózsavízzel és az illóolajjal elegyítsük, majd keverjük az agyaghoz. Ha nincs rózsavizünk, használjunk helyette egyszerű desztillált vízet, és esetleg egy csepp rózsaolajat. Az aloe vera helyett is lehet vízet használni, ha csak simán zsíros a bőrünk elég a zöld agyag jó hatása.

Mielőtt magunkra kennénk az arcpakolást, mossuk meg arcunkat friss vízzel. Szedjünk le mindenféle sminket, ne legyen az arcunkon krém maradvány sem. Ha szükséges használjunk valamilyen nagyon gyengéd szappant. Még jobb, ha forró vízzel lezuhanyzunk vagy megfürdünk előtte, mert a forró gőz megnyitja a pórusokat. Kenjük az ujjaninkkal az arcunkra a pakolást, kihagyva a szem körüli részt. Az arcpakolás felvitele után feküdjünk le és pihenjük 10-15 percet, majd langyos vízzel mossuk le.

Zsíros, problémás bőrre még a következő illóolajok jók: cédrus, geránium, jázmin, boróka, narancsvirág, narancs, pacsuli, borsmenta, rozmaring, szantál, teafa, kakukkfű

Szerző: Lucrezia  2010.04.20. 18:17 7 komment

Címkék: arcápolás recept aloe vera maszk illóolaj arcpakolás kaolin zöld agyag

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr281935568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bémesi 2010.04.20. 20:26:09

Szia Lucrezia!
Szeretném ezt is kipróbálni, hol vettél a recepthez fehér- és zöldagyagot? Gyorsan megnéztem a neten, és csak zöldet találtam a Cosmiónál... :-(

Lucrezia 2010.04.20. 21:50:24

Szia Bémesi,
a kaolint gyógyszertárból szereztem, de igazából ha csak zöld agyagból csinálod akkor is jó, mert annak van jó hatása. A fehér agyag inkább csak tölteléknek kell.

Nomcsi 2011.01.04. 13:06:32

Szia kedves Lukrécia! Nagyon boldog vagyok, hogy rátaláltam a blogodra! Magam is tapasztalom, hogy a természetes dolgok a legjobbak, a leghatékonyabbak! Még soha nem készítettem házilag kozmetikumokat, de most kedvet kaptam :) nekem is a beszerzéssel lenne a gondom, ilyeneket lehet kapni mondjuk egy egyszerű bioboltban? Találtam egy webshopot: webshop.cosmio.hu/category.php?id_category=13 Szerinted megbízható? Köszi! Noémi

Lucrezia 2011.01.06. 14:28:12

@Nomcsi: Szia Noémi, Isten hozott nálunk! A cosmióról csak jót tudok mondani, még nem próbáltam minden terméküket, de úgy tudom, mások is rendeltek már tőlük.

Timi1983 2011.04.24. 18:42:29

szia!szerinted milyen gyakran lehet ezt használni???

Lucrezia 2011.04.26. 18:35:36

@Timi1983: Szia! Szerintem hetente egyszer-kétszer biztosan. De ha zsírosabb a bőröd, és érzed, hogy nem bántja, akkor többször is.
süti beállítások módosítása