Amióta megszállt az egészséges kozmetikumok íránti őrület (legalábbis a családom annak látja), próbálom mindennek megtalálni az otthon elkészíthető alternatíváját. A kissebbik lányom nagyon szereti a habfürdőt, de hiába kerestem, nem találtam olyat amit az itthon elérhető alapanyagokból gyártani tudnék. Állítólag lehet kapni enyhébb tenzideket (ezek a habképző anyagok) a patikában, de még nem sikerült beszerezni. Különben is, attól hogy enyhe még nem biztos hogy jó megoldás, csak jobb mint a boltiak.

Ekkor találtam a neten a füdőbomba receptjét. A hozzávalók már a polcon voltak, rövid idő alatt kész van, a kísérleti alany pedig kedvezően reagált: bár nem habzott, de tetszett neki hogy pezseg, és a vízet tejfölös színűre változtatja. Ha találok majd normális ételfestéket, lehet hogy be is színezem majd. Az illatával viszont meg volt elégedve - nem csoda, hiszen ő választotta ki hogy mit tegyek bele. Íme hát a recept:

1/2 csésze szódabikarbóna

1/4 csésze kukorica keményítő

1/4 csésze citromsav

1 tk kakaóvaj

2 tk illóolaj

1 ek desztillált víz

ételszínezék

Összekeverjük a szódabikarbónát, keményítőt és citromsavat egy üvegtálban. Egy kis üvegben/pohárban felolvasztjuk a kakaóvajat, és belecsöpögtetjük az illóolajokat. A szárazanyagok közepén csinálunk egy kis lyukat, és abba öntjük a kakaóvajas olajat. Alaposan elkeverjük. Néhány csepp szinezéket öntünk a desztillált vízbe, és ezt is hozzákeverjük a többihez. Egy kicsit pezsegni fog, de nem nagyon. Vegyünk elő formákat (pl. szappanforma) és jól nyomkodjuk bele az anyagot. Utána borítsuk ki sütőpapírra vagy nejlonra, és hagyjuk hogy kiszáradjon és megszilárduljon. Vigyázzunk, hogy ezután csak akkor kapjon nedvességet, ha a kádba kerül.

Citromsavat élelmiszerboltban lehet venni, kis fűszeres zacskókban. WC tisztításra is kiváló. Formákat sokfelé lehet találni: én például vettem a lányomnak pici játékot automatából, annak a kerek tartója is tökéletes a célra. De láttam kreatív boltban autó és tojás formát is műanyagból aminek össze lehetett illeszteni a két felét.

Ez a fürdőbomba nem árt a bőrnek, és még tisztít is a szódabikabónával.

Íme egy példa Bémesitől, hogyan is nézhet ki az otthon gyártott fürdőgolyó:  http://illatosszappan.blogspot.com/2010/03/citromos-furdogolyo.html

Szerző: Lucrezia  2010.03.03. 13:55 8 komment

Címkék: recept fürdés szódabikarbóna keményítő citromsav illóolaj kakaóvaj fürdőbomba

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr151805690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ronika@ 2010.03.04. 21:50:07

Sziasztok!
Az lenne a kerdesem borotvahab helyett nincs valami termeszetes megoldas?
Nagyon tetszik az oldal es ugy tunik a receptek sem annyira bonyolultak.

Szep estet!

Lucrezia 2010.03.04. 22:15:30

@Ronika31: Szia! Üdv az oldalon. Érdekes, amit kérdezel, mert már egy ideje gondolkodom azon, hogy felteszem a borotvakrém receptet amit a férjemnek csináltam. Csak nem gondoltam, hogy mást is érdekel. Én is elolvastam, hogy mit ken az arcára minden nap, és találtam egy itthon is elkészíthető megoldást. Csak a patikát kell érte kifosztani. Holnap leírom, jó?

Ronika@ 2010.03.05. 01:23:23

Szia Lucrezia!

Termeszetesen Jo ha holnap irod le nagyon orulok neki hogy Te tudsz valami megoldast erre is:)
azt megse merem kerdezni hogy esetleg szappant es fogkremet nem tervezel kesziteni?:)

Timi1983 2010.11.15. 16:53:26

Végre sikerült! Kétségbe vagyok esve!!!Először morzsálódott a golyó, majd belenyomogattam muffin papírba és csodaszép lett, mindaddig, amíg egy fél óra múlva újra meg nem néztem és tiszta levegős az egész. Felfutott mint az élesztő. Jajj és folyik ki8felé, ahogy látom :((( már úgy beleéltem magam amúgy. Mi lehet a baj? Ennek annyi?

Lucrezia 2010.11.15. 18:07:52

@Timi1983: Szia! Ilyen velem is előfordult :) Ha morzsálódik, akkor nincs benne elég nedvesség, ami összetartsa. Ha pedig fölfúvódik, akkor valószínűleg a víz lép reakcióra a citromsavval és szódabikarbónával. Ezen úgy lehet segíteni, hogy kevesebb vizet (akár semennyit) tenni bele, és helyette valamilyen olajat, ami szintén jót tesz a bőrnek. Fontos, hogy amikor belekeverjük a vizet (a színezék miatt kellhet), nagyon gyorsan keverjük el az anyagokkal, ne hagyjuk pezsegni.

Timi1983 2010.11.17. 07:48:14

:( igen valószínűleg ez lehetett a baj. amúgy miután felfújódott, szépen összeesett és most rá van tapadva a muffinpapírra...azt hiszem ez már nem lesz ajándék. Veszek újabb alapanyagokat és nekifutok újra víz nélkül. Hátha :) Köszönöm szépen

probagolyo 2010.11.25. 20:55:49

Szia!

Kipróbáltam a fürdőbombát, de valami nem stimmel vele :(
Szilikon muffinformába nyomkodtam, de nem sikerült kiborítani, szétmállott. Gondoltam, a többivel várok pár napot, de nem javult a helyzet. Szerintem a leírás szerint csináltam, mi lehetett rossz?
Amúgy várni kellene a kiborítással, vagy egyből mehet?

Köszi

Lucrezia 2010.11.26. 15:49:47

Szia!
A fürdőbomba készítés egy kicsit trükkös. Asszem majd átírom a cikket is. Arról van szó, hogy amikor a vizet hozzákevered az anyaghoz iszonyú gyorsan kell dolgozni, hogy eloszlasd a vizet mindenhova mielőtt reakcióra lép (pezsegni kezd). Ezért inkább érdemes egy spray-be tölteni a vizet, és úgy eloszlatni, vagy pedig még tenni hozzá egy kis olajat, ami összetartja. Aztán betömködjük jó erősen a formába, és már boríthatjuk is ki. Hagyni kell kiszáradni belőle a vizet, de sokat már nem változik.
süti beállítások módosítása