Mikor már alaposan átnéztem a saját flakonjaimat, eszembe jutott, hogy azért a férfiak is használnak kozmetikumokat, ha nem is annyit, mint mi. A tusfürdő után a második leggyakoribban használt dolog a borotvahab. Drága párom és a fiam majdnem minden nap borotválkozik, miközben percekig az arcukon hagyják a habot. Elolvastam a borotvahab összetevőit, és felállt a hátamon a szőr. Pedig még kis kezdő vagyok, nem ismerem az anyagok nagy részét, de már az első három dolog gyanúsan ismerősnek tűnt.

Na jó, hát akkor gyártsunk borotvahabot. Nem árultam el nekik, milyen merényletre készülök, csak hagytam kiűrülni a flakont és nem vettem helyette újat. Bármennyire idegenkedni fognak a készítményemtől, tudom, hogy csak a legvégső esetben vennének maguknak másikat. A bevásárlás, az olyan női dolog. Nem tudják (akarják tudni) hogy kell.

Hosszas kutakodás után találtam a neten olyan borotvahab receptek, aminek az összetevőit  be tudtam szerezni itthon is. Nem volt könnyű!

1/2 csésze = 120 ml sztearinsav (patikában vettem)

4 ek oliva olaj

2 csésze = 480 ml forróvíz (desztillált)

2 tk borax (szintén patikából)

4 ek szappanreszelék (nekem csak baba volt sajnos, de valami tiszta, egészéges szappant kell lereszelni)

10-20 csepp illóolaj (teafát és szantált használtam)

A sztearinsavat és oliva olajat gőz felett megítsük míg megolvad, aztán vegyük le a gőzről. A forró vízben oldjuk fel a szappanreszeléket és a boraxot. Verjük habverővel vagy turmix fejjel egy percig. Folyamatos keverés mellett lassan öntsük bele az olajos alapot. Végül öntsük hozzá az illóolajokat és utána még keverjük/verjük 2-3 percig. 

Zárt üvegbe töltve egész jól eláll, de természetesen ebbe is lehet E vitamint tenni, vagy illóolajból rozmaring olajat, akkor tovább bírja. Az állaga elég folyékony, ha zavarja a férfiút venni kell hozzá borotvaecsetet, és azzal felkenni. Ja, és elég nagy adag lesz belőle, ha csak egy embernek csináljuk érdemesebb fél adagot készíteni.

Szerző: Lucrezia  2010.03.05. 15:08 46 komment

Címkék: recept férfiaknak illóolaj sztearinsav borotvahab oliva olaj borotvakrém borax szappanreszelék

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr501811625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ronika@ 2010.03.05. 17:29:48

Koszi a receptet!:)
mivel mi kanadaban elunk mar csak azt kellene tudni mi az a sztearinsav illetve borax es az a desztillalt viz 2 csomag kb mennyit jelent?

Lucrezia 2010.03.06. 14:28:55

@Ronika31: A desztillált vizet javítottam, csészét akartam írni :)
Stearic acid és borax powder a becsületes nevük. Nem tudom, Kanadában a patikában adnak-e ilyet (biztos tartanak, mert felhasználják őket krém készítéshez). De neked könnyű dolgod van, sok az olyan webáruház amelyik Észak-Amerikába olcsón szállít. Jó neked, egy csomó mindent megvehetsz, amihez én nehezen vagy drágán jutok hozzá. Kicsit irigyellek.

Lucrezia 2010.03.06. 14:36:45

Találtam egyet, ahol mindkettő van: www.fromnaturewithlove.com
Írtó jó oldal, szinte mindent lehet kapni!

Ronika@ 2010.03.06. 14:38:18

Szia Lucrezia!

En internetrol meg ilyesmit nem nagyon rendeltem de ha olcsobb neked is szivesen rendelek neked es az atutalast megoldjuk valahogy:)
Ne irigykedj:)
itt Meg a kaja olyan pocsek... Hiaba van penze az embernek ha nem ehet finomat.

Ronika@ 2010.03.06. 14:39:57

De rendes vagy meg keresel is nekem :)
koszi megnezem kesobb:)
hova kuldjem a receptjeim?
Tegnap meg mososzerreceptet is talaltam :)

Ronika@ 2010.03.06. 14:49:54

Eleg Jo oldal amit ajanlottal. De a legkisebb mennyiseg 1 kg( majdnem) a stearin savbol :)
az mashoz is Jo ?
Ez a borotvahab kb hany borotvalkozashoz eleg?

Ronika@ 2010.03.06. 15:07:03

Toronto mellett lakunk itt angolul beszelnek es a kaja minosege borzaszto es itt a nyers husra is gondolok. Tulajdonkeppen ez is amerika;)
gyorsettermi kajakon muanyagokon elnek.
A tej 3 nap utan sem romlik meg huto nelkul:)))
irok mindjart emailt es kuldom a receptet is:))

stikee 2010.04.07. 22:47:08

@Ronika31:
Ronika31!
Ezekre a receptekre én is kíváncsi volnék:) nem osztod meg a mosópor receptet?
Köszi!:)

Ronika@ 2010.04.08. 20:28:38

Szia Stikee!:)

szivesen megosztom de hova kuldjem?
Irj elerhetoseget.
Szep napot

stikee 2010.04.09. 13:10:21

Köszi szépen!!!
uzenet87@freemail.hu
Kíváncsian várom! :)

stikee 2010.04.09. 13:18:19

@Ronika31:
Nagyon szépen megköszönöm!!!
uzenet87@freemail.hu
Kíváncsian várom!:)

(Azt hiszem nem jelent meg az előbbi hozzászólásom...)

stikee 2010.04.09. 13:19:05

most már látszódik:) mind a 2 :)

Ronika@ 2010.04.09. 17:31:17

Sziasztok !
Stikee elkuldtem emailba:))
szep napot!

Pixiepie 2010.04.15. 18:02:09

Szia Lucrezia! Szeretném megkérdezni, hogy elfogyott-e azóta családod férfitagjainak a régi borotvahab és kipróbálták-e az újat? Ja és, hogy milyen volt a fogadtatás... :)

Lucrezia 2010.04.15. 22:28:48

Szia Pixie! A fiam már régóta használja a borotválkozó krémet, és nagyon jól megszokta. Azt mondja, egyszerre csak egy arcát keni be mert közben a másikról eltűnik, de ez a legnagyobb baja. A férjem, még mindig sajtolja a szinte üres borotvahabos flakonból a maradékot - inkább nem borotválkozik csak hetente. Nála ez elvi kérdés, ő nem használja a kutyulmányaimat. Minta ahogy lázad az étrendbeli reformok ellen is, a teljes kiőrlési liszt, barna kenyér, felvágott-mentesség, több zöldség, magok és egyéb gyanús növények ellen. Dehát ez van, valahogy ráterelem az egészséges életmódra, ha belehal is. Mert különben meg a régibe hal bele.

Pixiepie 2010.04.16. 22:18:19

Köszi, akkor legalább biztosan tudod, hogy valakinek már bevált. :) Igen, sajnos a pasiknál elég gyakori ez az elutasítás, hogy mindent hókuszpókusznak vesznek, ami új, és el kéne térni miatta a megszokottól, de szerintem ez csak a lustaság megideologizálása. :))) Az én anyukám pl ezt úgy oldotta meg, hogy csakazértis belefőzte az egészséges dolgokat a kajába, és apukám úgy eszi, hogy azóta sem vette észre, hogy benne vannak. Különben is, eszi, nem eszi, nem kap mást! :)

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2010.04.21. 10:11:17

Lukrécia, tudsz abban segíteni, hogy mekkora csésze az a csésze? Esetleg ml-ben meg tudod mondani -sajnos nem tudom, mennyivel számoljak, ezt a csészés mértékegységet sosem tudtam kezelni..
Köszönöm!
(a párom már nagyon várja, tisztára felvillanyozódott a lehetőségtől, hogy bolti helyett saját krémet kap :) Kikötés: "csak ne legyen nagyon szagos, és a kecskeszappannal csináld!" :)

Lucrezia 2010.04.22. 10:51:18

Szia,
egy csésze kb. 230-240 ml. Szerencsére ezek a mennyiségek nem annyira szigorúak.
Illóolajat feltétlenül tegyél bele, egyrészt hogy fertőtlenítse az arcot, másrészt hogy tovább elálljon. Csak válassza ki ő, hogy melyik tetszik neki.
A férjem szereti a teafát, de sok férfias olaj van, vagy akár egy citromos-teafás sem rossz.

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2010.04.22. 22:34:26

Köszi, tegnap lenyomoztam, eszembe jutott az örök mondás: UTFG :) És el is készítettem nyomban!

Jelentem, a borotvahabot koedukáltam, és teljesen jól használható! Kicsit folyékony, de mégis habos, olyannak tudnám leírni, mint mikor cukorral tojáshabot verünk, sok-sok apró buborékból áll :) Néhol kicsapódott, de ez bőrre téve szépen olvad, az egész hab pedig vizes bőrre téve hamar felolvad, de akkor is kellően "nyálkás" állagú marad - gondolom a szappan miatt - ahhoz, hogy segítse a borotválkozást :) Sima egyszerű patikatégelybe tettem (35 Ft), a recept fele mennyisége majdnem pont belefér a 300 ml-es dobozba. Nem sok kell belőle egy lábhoz, úgy látom, kitart kettőnknek is egy darabig! Én tettem bele E-vitamint, hogy ki is bírja addig, illóolajként teafa (gyulladáscsökkentő), 1-2 csepp levendula (nyugtató, lazító, fájdalomcsökkentő, antimikrobális) és rozmaring (bőrbántalmak kezelésére + E-vitamin miatt, Lukrécia nyomán) került bele, és fő-fő illatnak narancs, mert a párom nagyon szereti, és gondoltam a "gyanús szagokat" elfedi :)
Első este egy kicsit felkentem a bőrömre, mikor már kihűlt, hogy kipróbáljam és kicsit csípett, ez mára teljesen elmúlt, teljesen jó lett! -Gondolom össze kell érnie, én meg türelmetlen voltam.

Két szóval: KÖSZI LUKRÉCIA!

Pixiepie 2010.04.22. 22:38:28

@niamano: De jó, hogy te is kipróbáltad! Akkor te tudtál venni sztearinsavat? Nekem nem adtak el a patikában. :(

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2010.04.24. 15:49:24

@Pixiepie: már lassan kicsuknak innen reklámért :) (Szt. Gellért Patika, Bp.)

Pixiepie 2010.04.30. 12:41:00

@niamano: Köszííí! :) Azóta már láttam a választ a másik bejegyzésnél. :)
Hozattam is magamnak, csak sajnos nagyon keveset adtak, 10 grammot, itt meg a receptben fél csésze van, úgyhogy valahogy le kell osztanom a mennyiségeket, hogy ki tudjam próbálni. A fél csésze az hány ml vagy gramm lehet? Nekem sütős mérőeszközeim vannak csak, az jó hozzá? Boraxból szintén 10 grammot kaptam, de ahogy nézem, az kb két teáskanálnak felel meg pont...

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2010.04.30. 19:33:49

10 grammot??? Én 200 grammot vettem!! Boraxból meg 10 dkg-t... Nem adtak többet ott?

Pixiepie 2010.04.30. 22:09:51

Hát ez az! Úgy hozattam, úgyhogy valószínűleg az illető nem mert többet kérni, csak nekem nem merte elmondani. De kiszúrt magával, mert újra elküldöm. :)))

Zsidanna 2010.05.05. 18:06:56

Sziasztok

Egy pár nappal ezelőtt én is elkészítettem a borotvahabot, saját és a barátom használatára. Most szeretném elmondani a tapasztaltaimat, hogy okulhassunk belőle:) Legelőször is én teafás szappant használtam (növényi) és mikor a vízzel és a borax-al felhabosítottam, nagyon jól állt a dolog. Mivel sokan volt róla szó, hogy kicsit folyékony lett úgy gondoltam egy kis kakóvaj nem árthat, így az is került bele a kevesebb sztearin savval. Mikor az olajos dolgokat öntöttem a vizás fázishoz, akkor volt egy pillanat, mikor meg kellett volna állnom, mert így mivel mind belement nekem kicsit kemény :/lett a habom, olyan mint egy nagyon keményre felvert tejszínhab:) Szóval, ha úgy érzitek picit folyósabb a megfelelő állagnál keverés közben, akkor ne tegyétek bele több olajos keveréket, mert ha megszilárdul tökéletes lesz. Bár mondjuk így is használható, (nem került kukába:))csak a borotvából mosható ki nehezebben, viszont utána semmilyen ápolót nem kellett használnom, mert szépen nyugtatott, és hidratált érzést hagyott maga után. Remélem tudtam segíteni valamicskét :)

Ui.: Lucrezia, mivel közeleg a nyár, ha esetleg tudnál napozáshoz alternatív napolajat, krémet, nyugtató kenőcsöt felrakni a blogba, akkor hálám örökké üldözni fog :D

Lucrezia 2010.05.05. 21:56:07

@Zsidanna: Hát ez vicces, mivel túl folyósnak találtam a borotvakrémet, azóta kísérletezek, hogy egy keményebb állagút hozzak össze. A múltkor már sikerült egy igazi habosat csinálni, de egy nap után elkezdett folyni az alján. Nagyon érdekelne, hogy mennyi kakaóvajat és sztearinsavat tettél bele! Bár én nem borotválkozom, illetve ha muszáj akkor szappant használok, ezért nem tudom, mit művel a krém a borotvával. De a fiam mintha azt mondta volna, hogy a folyékonyat is nehezebb kimosni, mint a bolti habot. Gondolom, az olaj az oka. A bolti borotvahab teljesen folyadék állagú, csak mikor kijön, akkor lesz belőle hab.
Anna, te nagyon ráéreztél, már egy ideje foglalkoztat a napolaj, van is több jó receptem amik közül kéne választani olyat ami itthon is megvehető és összerakható. Holnap remélem meg lesz.

Zsidanna 2010.05.06. 12:24:04

@Lucrezia: Húú, hát igazából főleg érzésből dolgoztam, de azért mondom az arányokat, szóval alapból a szappant a vízzel olyan habosra tudtam verni, hogy egy nagy üveg tálat teljesen megtöltött viszont szerintem kicsit kevesebb vizet raktam bele,mint a receptben szerepel. Erős gépi habverős használtam és folyamatosan vertem, miközben csurgattam bele a felolvasztott olajokat. Sztearin savból 150 ml ment bele és kakaóvajból 1-1,5 evőkanálnyi. És egyből elkezdett krémesedni, mikor még meleg volt jó volt az állaga, de azután kezdett túl keménnyé válni, bár vizes bőrre kenve egész használható. De azért örülök, mert a barátomnak az illata meg kifejezetten tetszik (teafa, narancs , rozmaring) meg azt mondja, hogy picit csípi és ez jó (pattanások ellen is a teafás szappan miatt). Remélem sikerül összehozni:)
A napolajat, meg nagyon várom:)

Lucrezia 2010.05.06. 22:30:15

@Zsidanna: Szia!
Hát, elkezdtem én napolaj receptet írni, de sajnos a bevezetés olyan hosszúra nyúlt, hogy cikk lett belőle, és a recept jön holnap, ígérem... Van több, de addig is elkezdhetsz cink oxidot keresgélni :)

Zsidanna 2010.05.06. 23:13:21

Jaj nagyon szépen köszönöm, lassan jön a nyár és már el kell kezdeni védekezni, információkat gyűjteni :D
Cink oxidot tudok venni, egyik barátom anyja patikus, ilyen vezető állásban, és tőle mindent tudok szerezni, ami patikában kapható, viszont erre azt mondta elég drága dolog, pontos árat még nem tudok, de ha valakit érdekel, akkor ha majd tudok pontos infokat leírom ide, vagy a napolajas bejegyzéshez :)

Viki vagyok 2010.09.11. 12:10:34

Sziasztok!

A borotvába ragadt borotvahabot nagyon könnyen el lehet távolítani, ha egy kiskanál mosószódát kb egy deci vízzel leforráztok és ezt egy kis tálkában odateszitek a "tett színhelyére".:-) Amikor vízzel öblítenéd, akkor először ebbe a tálkába márts a borotvát, nem kell belenyúlni kézzel és megsegíteni, vagy ilyesmi, csak kicsit kocogtasd oda a tál oldalához és a mosószóda úgy kioldja a pengék közül a habot, ahogy kell. (kb 1-2 másodperc alatt) Ezután tartsd víz alá egy másodpercre, hogy kimosd a szódát, aztán mehet tovább a borotválkozás, aztán a végén is ebbe mosd ki. Aki magának gyárt ilyen kencét, annak biztosan van otthon mosószóda, egy "ökoháztartásban" ez az alap...;-)

Jó egészséget mindenkinek!:-)
Viki

Jjames 2010.09.12. 17:15:55

Sziasztok, én török vagy szíriai valódi natúr olívaszappant Edrenit vagy Alepo-t használok borotválkozáshoz. Csak egy ecset kell és kész. Ráadásul a borotvából rendkívül könnyen kimosható. Semmi kártékony alkotórészt nem tartalmaz, kellően olajos, illata is jó. Szuper. Az egy szappanommal tusolok, hajat mosok, borotválkozok.
Ha érdekel valakit szívesen küldök a szappanról több infót.

Lucrezia 2010.09.13. 12:42:55

@Viki vagyok: Köszi a tippet, nagyon jó, ki fogom próbálni.

Lucrezia 2010.09.13. 12:44:05

@Jjames: Szia! Köszönjük a hozzászólást, én is szeretem a természetes szappanokat. Ez az oldal azonban házilag kevert receptekről szól, ezért inkább a szappan receptjére lennénk kíváncsiak :)

t.bernadette · http://bernadette31.blogspot.com/ 2010.09.13. 12:51:03

Sziasztok!

Teljesen egyetértek a pasik ridegtartásával :-). Én előre megfontoltan aljas indokból, különös kegyetlenséggel nem vittem a nyaralásra borotvahabot. Majd " rámelegítettem " az emberre a csokis kecsketej szappanomat, mondván, jobb híján használd ezt. Persze előtte leteszteltem. Nagyon klasszul csúszott. Először nem szólt semmit, csak anyázott, hogy nem jön ki a borotvából. (Én ezt nem vettem észre. MAjd vettem neki hagyományosat. Én hülye utána kérdeztem milyen volt a szappan. Válasz: tök jól csúszott, nem bántotta a bőrömet, és láttam hol kell nyiszálni, mert nem borított be mindent a hab. Ha ezt előre tudom, tuti nem veszek neki "szemetet".

Gabrille 2010.10.15. 13:34:18

Kedves Lucrezia!

Sikerült vennem a patikában szterainsavat (acidum stearicum), viszont gramm-ban, nem ml-ben.

Ebben az esetben mennyit használjak ml helyett?

Köszönöm a segítséged! :)

Gabrille

Lucrezia 2010.10.15. 17:03:55

@Gabrille: Szia!
Pillanatnyilag nem vagyok sztearinsav közelben, de ha hazamegyek ígérem lemérem. Holnap fogom tudni beírni.
Szerencsére a borotvahab mértékegységei nem annyira szigorúak, ezért egy kis különbség nem rontja el. Ha veszel egy kb. 240 ml-es poharat (ez a 2 dl. pohár csurig töltve), akkor ebben félig kell tölteni sztearin savval.
Én szerencsés vagyok, mert van ilyen ml mérő poharam. De mától van szuper levélmérlegem is, úgyhogy holnapra lemérem neked.

Lucrezia 2010.10.17. 21:08:01

Megmértem, a fél csésze szteainsav kb. 50 g.

Gabrille 2010.10.18. 09:06:30

köszönöm a segítséget! :)
hétvégén el is készült a legújabb kutyulmányom a borotvahab "személyében" :)
keményre felvert tejszínhab állagú lett, az illóolajoknak köszönhetően kellemesnek mondható,csak kell hozzá borotvapanacs, ami megkönnyíti a felvitelt :)
és nem utolsó sorban... a barátom is pozitívan nyilatkozott :)
még 1x köszönöm! :)

Lucrezia 2010.10.23. 23:44:43

@Gabrille: Örülök a borotvahab sikerének! Igen, a borotvapamacs jó lenne, én még nem tudtam venni, ezért kézzel kenik a fiúk, de nem panaszkodnak. Fentebb Viki írt nagyon jót a borotva elmosásáról, szerintem próbáld ki, mert tényleg zsíros lesz tőle egy kicsit. További sok siket!

Onyx033 2011.02.20. 18:23:08

Gyerekek, nem akarok belekotyogni, de valami eszembe jutott.... Ahogy olvasgattam ezt a receptet, láttam, hogy a kész borotvakence folyékony állagú. Namármost, én a múltkor vettem a Schwarzkopfnak azt az új hajfestékét, amit agyonreklámoznak, h össze kell keverni flakonban a két löttyöt, rá kell csavarni a habosító fejet, amit adnak hozzá, és fel lehet kenni a frizkóra. Én meg, balga szűz, nem kidobtam az egész hóbelevancot használat után? Pedig forró vízzel mindenhonnan lejön a hejfesték, csak persze a homlokomról nem. Ki lehetett volna mosni, és eltenni. Ezzel talán be lehetne csapni a pasikat, ha már úgyis olyan nehezen állnak rá az "újításainkra". Pedig mit gondolnak, évszázadokon át mit használtak az elődeik???
Próbálja ki valaki, ha hajat fest, vagy valahonnan be tud szerezni egy habosítófejes üres flakont.

Lucrezia 2011.02.20. 18:55:02

@Onyx033: Ez tök jó ötlet! Nekem is van egy Alverde hajhabos flakonom, csak még nem ürült ki. De akkor megpróbálok kísérletezni vele. Jó lenne valamivel becsapni a fiúkat!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.21. 07:23:10

szólj ha sikerült...

és a tusfürdő receptet nem találtam itt

Lucrezia 2011.04.21. 09:10:52

@wmiki: még nem ürült ki a flakon...
Milyen tusfürdő receptet?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.21. 15:55:09

:((

azt hittem volt valahol tusfürdő recept is, mivel a férfiak azt használnák a leggyakrabban

Lucrezia 2011.04.26. 18:16:37

@wmiki: Igazi tusfürdő recept egyelőre nincsen, mert problémás beszerezni a tenzideket, és kevés olyan van, ami nem árt a bőrnek. Én szappant használok, természeteset. Van egy testradír recept, tusfürdő helyett még az használható, 3 az egyben a neve.
süti beállítások módosítása