Bár testápolásra alkalmas bármelyik kéz és arckrém, amit az oldalon leírtam, álljon itt most egy házilag elkészíthető recept, ami magasabb víztartalma miatt könnyebben szívódik fel. Tudjuk, hogy a shea vajnál jobb testápoló nem nagyon van, de nincs mindig idő arra, hogy testápolás után ruha nélkül lófráljunk, amíg teljes mértékben felszívódik a csodaszer. Az arcnál meg a kéznél ezt könnyebb megtenni, nem hordunk általában kesztyűt és símaszkot - de nadrágot, pólót igen.

Jó, tudom, hogy nemrég elég elítélően nyilatkoztam a vízről a kozmetikumokban. Még mindig úgy gondolom, hogy a víz jelenléte nem szükségszerű egy krémben, de kisebb mennyiség nem árt. Az a fontos, hogy ne ez álljon az első helyen egy kozmetikum összetevőinek listáján, mert mindig abból az anyagból van a legtöbb.

A körömvirág kiváló bőrregeneráló hatású, ezért ebbe a krémbe is ezt tettem (az eredeti recept borsmentát tartalmazott). A kókuszolaj és a napraforgó olaj pedig jót tesz a száraz bőrnek, hidratál. Természetesen ha nincs otthon tiszta napraforgó olaj, megteszi valami hasonló: mandula vagy szőlőmag olaj.

1/2 csésze (120 ml) körömvirág tea

1/8 evőkanál borax

1/2 csésze hidegen sajtolt napraforgó olaj

1 evőkanál kókusz olaj

1 evőkanál méhviasz

néhány csepp illóolaj (pl. levendula)

2 kapszula E vitamin

Először főzzünk körömvirág teát: a 1/2 csésze forralt vízbe tegyünk 1 teaskanál szárított körömvirágot, és hagyjuk állni amíg ki nem hűl. Ezután keverjük bele a boraxot, hogy jól feloldódjon. Tegyük félre.

Öntsük a napraforgó olajat, kókuszolajat és a méhviaszt egy hőálló üvegtálba és tegyük gőz fölé (egy lábas forró víz fölé a tűzhelyre). Addig melegítsük, amíg a méhviasz el nem olvad, néha keverjük meg. Eközben forraljuk fel a körömvirágos-boraxos folyadékot (lehet a mikróban is, de a vízfürdő is megteszi). Vegyük le mindkettőt a gőzről, és folyamatosan keverve (lehet habverővel) lassan, kis adagokban adjuk hozzá a vízes részt az olajokhoz. Még verjük pár percig, aztán hagyjuk kihűlni. Hülés után sűrűbb lesz, nem szabad megijedni a folyékony állagától. Most, a vége felé adjunk hozzá illóolajat, izlés szerint, lehet akár 10-20 cseppet és az E vitamint is. A végén öntsük zárható edénybe.

Illóolajat a bőrünk típusa szerint tehetünk bele, azért írtam levendulát, mert az mindenkinek jó.

Szerző: Lucrezia  2010.03.20. 16:17 11 komment

Címkék: recept testápoló testápolás körömvirág illóolaj méhviasz borax kókusz olaj napraforgó olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr321852571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bémesi 2010.03.22. 16:52:23

Szia! Most csináltam meg a testápolót. Már hetek óta őrizgetem a jojoba-olajamat, arra várva, hogy majd jön egy recept, amire megéri felhasználni, és úgy döntöttem, hogy ez lesz az a recept! Nem adtam hozzá illóolajat, mert így magának a krémnek van egy nagyon enyhe, de kellemes illata, amit még nem akarok elrontani. Lehet, hogy később teszek hozzá citromfűolajat (a kedvencem), de most még élvezem a jojobát. De nemcsak az illata nagyon jó, hanem tényleg gyorsan felszívódott, és most olyan szép fénye van a bőrömnek (nem lucskos-zsíros, hanem szép...). Köszi!

Lucrezia 2010.03.22. 20:31:45

Szia! Annyira örülök, hogy jól sikerült! Ezt a receptet még nem volt időm kipróbálni, mert még nem fogyott el az előző, propoliszos-körömvirágos krémem, amit testápolónak használok.
Teljesen jojobából csináltad? Az tényleg jó lehet, és az viszi a legmélyebbre a bőrben a hatóanyagokat. Lehetne illóolaj helyett körömvirág tinktúrát tenni bele, most láttam valamilyen biobolt árlistáján. A körömvirágnak szerintem is jó illata van, nem kell illatosítani.

stikee 2010.04.09. 18:55:17

Szia! Ez nagyon-nagyon jó recept!!! Épp most próbáltam ki, én kézimixerrel csináltam (napraforgó és egy kávéskanál lenmagolajból) plusz tettem hozzá szintén egy teáskanál sztearinsavat, meg egy nagyon picivel több vizet (többféle növényből összefőzött gyógyteát- még borostyán is van benne), mint ami a receptben szerepel :) veri az összes testápolómat!!!!!!!!!!!! (a kétbetűsét meg szinte biztosan :D ) :D Remélem ne romlik meg gyorsan.... :)
iszont egy tapasztalatot leírnék: amikor hideg vízfürdőbe tettem a kész testápolót, hogy gyorsabban hűljön, elkezdett kicsapódni a víz!!! úgyhogy kivettem és kihűlésig kevergettem inkább:)

stikee 2010.04.09. 19:00:23

És kiválóan leviszi a sminket is... ezt el is felejtettem leírni! Perfect!!! Vajon milyen lehet ezt rózsavízel megcsinálni..hmmmm

Lucrezia 2010.04.13. 21:56:37

Szia Stikee! Ez érdekes, a sztearinsavat a méhviasz helyett tetted bele, vagy pluszba? A múltkor én is több vizet tettem bele, de kicsapódott. :(
Ha tettél bele E vitamin olajat, nem romlik meg hamar, és az illóolajok többsége is tartósító hatású (főleg a rozmaring, mirha, teafa). De végül is mind, amelyik antibakteriális.

stikee 2010.04.14. 21:39:02

Szia,
pluszba tettem bele, mivel ennek is van emulgeáló tulajdonsága (igaz nem túl nagy), és biztosra akartam menni, nehogy kicsapódjon a víz. Tettem bele amúgy mindent, amit a recept ír!!! Szerintem legközelebb rakok még bele (a zsírfázisban kell melegíteni) cetylalkoholt (patikában vettem) ez elméletileg csökkenti a zsíros utóérzetet. Nagyon jó lett, azóta is használom:)

stikee 2010.04.15. 00:34:22

Ma este csináltam még egy próbát ezzel a szuperkencével: kipróbáltam, hogy szuperál hajbalzsamként!!! Nekem mindig az volt a bajom, hogy a vége még a harmadik nap után is szállt, a töve meg hát... Eddig nagyon jó, megszárítottam a hajam és nem állt össze az olajtól! Ha beválik, lecserélem a hajbalzsamom is erre :D

stikee 2010.04.22. 23:42:06

Nos, amint ígértem íme a "stikee-cellulitkrém" :D(természetesen mindenki úgy változtatja, ahogy szeretné):

1 marék borostyánlevél összetépkedve

1 gr chili (nekem csap apróra zúzott volt itthon)

2 gr fahéj (por)

1,2 dl ásványvíz (ebből nekem legalább 0,1-et felvettek a füvek)

1 kávéskanál zöldtea (nem filteres)

1 dl olaj (én szezámot, olivát és napraforgót raktam bele, mind hidegen sajtolt)

4 gr méhviasz

11 gr Cetyl alkohol

5 gr sztarinsav

bórax: egy nagyon pici késhegynyi , a tartósításért

8 gr shea vaj

5 csepp teafaolaj, szintén a tartósításért

10-15 csepp rozmaring illóolaj

Az elkészítés megegyezik a fent leírtakkal, kivéve:

-én a shea vajat a már tűzről levett zsírfázishoz adtam (vagyis nem olvasztottam fel előtte) és utána szépen lassan öntöttem bele a vizes fázist.

-meglátásom szerint kézimixerrel a legjobb dolgozni a magas fordulaszám miatt

-a borostyánt, fahéjat, chilit, zöldteát kb negyed órát forraltam ( a veszteséget pótolni kell)

-amíg forró ill. meleg a krém addig kifejezetten folyékony állagú, itt nem szabad abbahagyni a keverést!!! Egészen míg kb 35 fokra le nem hűl, különben kicsapódhat a víz. Azért írom ezt le, mert én rögtön azt hittem, hogy valamit elrontottam:).

És az eredmény: egy kifejezetten kellemes illatú krém, nagyon selymes tapintást hagy maga után:). rákentem az alkaromra, szinte rögtön kipirosodott, de nem éget, nem csíp! Kellemesen bizserget:) Majd következett a kritikus alhasi rész: jól bemasszíroztam kb 20 perccel ezelőtt és még mindig piroslik a bőr, olyan kellemesen pezseg a bőröm alatt a vér :)
Összegezve: az első pillanatokban azt hittem, hogy a legközelebbi adagba majd több chilit kell raknom, de így látva az eredményt szerintem tökéletesen eltaláltam az arányokat. Aki erősebbet szeretne, ezekhez az arányokhoz viszonyíthat.
(a hasam még mindig "éget" :D)

Remélem érthető voltam... már későre jár:)

stikee 2010.04.23. 10:31:40

Most olvastam át mit írtam tegnap, természetesen a sztarinsav=sztearinsav...
Illetve elfelejtettem még hozzáfűzni, hogy nekem nagyon vékony bőröm van, akinek vastagabb, nyugodtan rakjon bele dupla chilit és fahéjat, bár szerintem ha nem elég erős valakinek, utólag is lehet korrigálni a rozmaringolajjal! A lényeg, hogy jól be legyen masszírozva!

stingo 2010.08.14. 08:48:55

Sziasztok!

Épp most készítettem el én is ezt a csodás testápolót! Nagyon hálás vagyok érte, viszonylag gyorsan felszívódik! Nálam jojoba olaj, mandula olaj és h.sajtolt napraforgó került bele, illatnak pedig pár csepp citrom és narancs! :D Biztosan állíthatom, hogy felkerült ez a krém, az állandó kotyvasztanivalók listájára! :)

ka9 2010.11.24. 14:33:53

Sziasztok,
szerintetek lehetne ehhez valamiképpen adni egy kis mangóvajat, mondjuk a kókuszolaj egy része helyett? Nem tudom, akkor is összeállna-e... mit lehet még bele tenni, hogy biztosan ne csapódjon ki a víz?
süti beállítások módosítása