Muszáj visszatérnem a fürdőbombákhoz, mert nagyon felkapott lett itthon, gyakran csinálom és némileg gyarapodott a tudásom. A recept amit most leírok nem sokban különbözik az elsőtől, és tovább lehet kísérletezni mindkettővel. Igazi élvezetet nyújt a kreatív énünknek (melyik nőben nincs ilyen?), a színek, formák és illatok rengeteg lehetőséget rejtenek.

Mit kell tudni a fürdőbombákról? A lényeg a receptben a szódabikarbóna és a kb. fele annyi citromsav elegye, melyek vízbe kerülvén reakcióba (pezsgésbe) lépnek egymással. Mivel e kettő együtt csak por alakú (egyébként így is lehet pezsgőfürdőnek használni) kell valami, folyékony állagú ami összetartja őket. Ez lehet egy kevés víz, egy kis olaj vagy a kettő keveréke. Az ezeken kívűl hozzáadott anyagok csak finomítják a végeredményt: a keményítő a textúrának tesz jót, a só a fürdővíznek, a borax meg egy kicsit emulgál (vagyis segít az olajat és a vízet oldódni egymással). Amit még ezeken kívűl hozzáadunk, az az illóolaj, már készítéskor is csodás illatok lesznek a lakásban, és fürdésre is megmarad, ha a fürdőgolyókat száradás után becsomagoljuk. A másik a színezék, ez tényleg csak az esztétikai élmény miatt kell, de hiszen az nagyon fontos egy gyereknek, vagy ha ajándékba adjuk.

A képhez annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy kézügyességem gyakorlatilag nincsen, ezt tessék számításba venni. A múltkor nem a saját fürdőbombáimat tettem fel (az enyémek nem voltak fotogének), most viszont próbáltam valami nézhetőt alkotni, és hát így sikerült. Rendkívűl vonzódom a kreatív hobbihoz, próbálkoztam már sok mindennel, de be kellett látnom, hogy ügyetlen vagyok hozzá. Még szépen varrni sem tudok (de szerencsére a nagylányom pótólja a hiányosságaimat), nemhogy gyöngyöt fűzni és szalvétatechnikázni. Ezért fordultam a "kreatív kozmetikához", mert ez inkább a főzéshez hasonlít, ami jól megy. A főzés, sütés is tele van kreativitással és kísérletezéssel, hasonló szabályai vannak mint a kozmetikum készítésnek (még emulgeálunk is, amikor majonézt készítünk), de kézügyesség, az nem feltétlenül kell hozzá. Most már eleget szaporítottam a sorokat, lássuk a receptet.

1 csésze szódabikarbóna

1/2 csésze keményítő

1/4 csésze keserűsó (sima tengeri só is megteszi)

1/2 csésze citromsav

2-3 evőkanál mandula olaj  (más olaj is jó)

3/4 evőkanál víz

1/4 teáskanál borax (elhagyható)

1/2-1 teáskanál illóolaj

10-20 csepp ételszínezék

Egy külön tálban összevegyítjük a szódabikarbónát, keményítőt, sót, citromsavat. Egy másik tálba először beleöntjük a vízet, abban elkeverjük a színezéket, majd a boraxot. Ezután jön bele a mandula olaj és végül az illóolajak. A borax ellenére nem fognak olyan jól elkeveredni, de ne aggódjunk emiatt. Most kell majd nagyon gyorsan dolgozni: a folyékony összetevőket beleöntjük a szárazakba, és fürgén összekeverjük, hogy ne nagyon kezdjen el pezsegni. Ezután kézzel próbáljuk egy kicsit összenyomni az anyagot, hogy tapad-e. Ha nagyon morzsálódik egy kis mandula olajat tennék még bele, nem vizet. Ezután nyomkodjuk formákba, jól tömörítsük össze, és már ki is boríthatjuk egy tálcára ahol békén kell hagyni amíg teljesen ki nem száradt. Végül érdemes becsomagolva tárolni, hogy az illóolajak ne illanjanak el belőle.

Amiket ma csináltam: a zöld színű citromos-mentás illatú (kevés borsmenta sok citrom), amiket kerek műanyagformába nyomkodtam, de nem akart összeállni a két fél, ezért félgömbök lettek. Egy kis körömvirág is bele van keverve hogy feldobja a színét, a végén persze le kell majd mosni miatta a kádat. A sárga színűek narancsos-rózsafásak, szilikon muffinsütőbe nyomkodtam őket hogy formát kapjanak.

Szerző: Lucrezia  2010.04.01. 18:59 16 komment

Címkék: recept fürdés víz szódabikarbóna keményítő citromsav illóolaj mandula olaj keserűsó borax fürdőbomba

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr741887564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bémesi 2010.04.02. 11:53:51

Úúúúú, ezek igen jól néznek ki! Én is kipróbálom a színezéket!
A dezodor tegnap szuperül szuperált! Kibírta az egész estét, pedig sokat táncoltam! :-)

Lucrezia 2010.04.02. 12:57:56

Sajnos kicsit sötét lett a kép, meg kéne tanulnom fényképezni..
Örülök, hogy jót buliztál. Én is szívesen mennék, csak nagyon kilógnék a tinédzserek közül. :(

Bémesi 2010.04.02. 18:21:36

Én a régi munkatársaimmal mentem, és ott mindenki korombéli (2*tinédzser), de tudnak rendesen táncolni!! :-)

Lucrezia 2010.04.03. 16:46:21

@Bémesi: Kár hogy olyan messze laksz! Milyen buli volt, mire táncoltatok?

Gyöngyi69 2010.09.26. 18:35:23

Sziasztok! Jelentem, megcsináltam a 2. számú bombát, az egyik méretileg is akkora lett, mivel jobb ötlet híján egy összeilleszthető műanyag gömbbe formáztam bele, aminek 8 cm az átmérője ... Lett még két fél is utána. Narancsos-fahéjas illatú, a tojásfestéktől, amivel színeztem, barackos színű, és van benne körömvirág-szirom.
Kicsit paráztam, nekem nagyon kevés volt a folyadék, vizet nem mertem túlságosan tenni hozzá, így mivel még nem vagyok nagyon elárasztva az alapanyagok terén, a napraforgó olajos üveget kaptam fel, azt borítottam meg ... Lukrécia, nyugtass meg, hogy ezzel nem toltam el mindent!
Mikor lehet amúgy robbantani vele,? Muszáj megvárni a teljes kiszáradást, vagy előtte is bevethető? Ha beválik, a rokonság nagy részét ezzel fogom karácsony alkalmából bombázni :-)
Köszönöm a receptet!

Gyöngyi69 2010.10.27. 10:14:00

Szisztok! Kipróbáltuk azóta a fürdőbombát, és fantasztikusan jó volt! Az olajaknak, és gondolom a szódabikarbónának köszönhetően nem száradt ki a bőröm, mint máskor szokott, még hidratáló nélkül sem.
Köszönöm Lukrécia a receptet!
Amúgy nincs valami ötleted azok számára, akiknek zuhanyzójuk van, de szeretnének valami hasonlóan jópofa-kellemes élményt?

Lucrezia 2010.10.27. 19:55:32

@Gyöngyi69: Örülök, hogy tetszik, majd gondolkodom rajta. Zuhanyzóban nehezebb pezsegtetni a vizet...Fogas kérdés.

Gyöngyi69 2010.10.27. 20:21:38

Dehogynem ott is lehet, csak nem sok teteje van :)
Nem is annyira a pezsgésre gondoltam, hanem inkább a jó érzetre, amit a bombában lévő anyagok tettek a bőrömmel.
Esetleg valami kis zsákocskában elrejtett akármicsodák (só-olaj-illóolaj-szódabikarbóna), amik zuhanyzás közben kioldódnának? Valami jópofa zsákban nagyszerű ajándék lehetne a bombához hasonlóan.

Lucrezia 2010.11.04. 08:36:27

@Gyöngyi69: Azóta gondolkodom egy recepten, mióta ezt írtad. Már kialakulóban van, ugyanis találtam egy anyagot, amivel jó bedörzsölni a bőrt: a zablisztet. Igyekszem mielőbb előállni vele.

Minna23 2010.11.28. 13:36:32

Szia Lukrécia!

Szeretném kipróbálni ezt a receptet, de nme szeretnék ételfestéket használni. helyettesíthető itt is fűszerekkel a festés, mint a szappankészítésnél - kurkuma sárgának pl., vagy erre nincs mód?

Köszönöm előre is

Lucrezia 2010.11.28. 16:55:41

@Minna23: Szia! Persze, hogy használhatsz fűszereket! Ami a szappannál jó, itt is jó. Arra persze figyelj, hogy ha több benne a por, picit több folyadék is kell. Akár olaj, akár víz, csak jól eloszlatva pl. pumpás spray-vel. Hogy nehogy úgy járj, hogy szétessen.

timeadesign 2011.02.01. 17:15:57

Üdv Lukrécia!

A minap szerettem volna cink-oxidot vásárolni a gyógyszertárban, dezodor készítéshez, de januártól nem adhatnak ki.
Lehet e kapni valahol az a kérdésem.
Üdvözlettel Tímea

Lucrezia 2011.02.04. 18:45:22

@timeadesign: Sajnos egyelőre nem találtam. De próbáld meg esetleg másik gyógyszertárban, mert nem mindenhol tartják be ugyanúgy a szabályokat.

sunimama 2011.02.05. 18:07:54

@timeadesign: Szia! Itt a 10.kerület egyik gyogyótárában szemrebbenés nélkül adtak. 300 ft-ba kerül kb egy 100gr.

barnahaj 2011.04.08. 18:39:58

Kedves Lucrezia!

Lehet, hogy már szerepel valahol és butaságot kérdezek: mekkora űrtartalommal bíró csészével kell csinálni?
Köszönöm szépen!
süti beállítások módosítása