Nos, a múltkori aha-savas arctisztítómat az a kritika érte, hogy malac-sült illatú :) Pedig fokhagyma nem szerepel az alapanyagok között. Még mindig hiszek abban, hogy az egy hatékony recept volt, de találtam egy újabbat is, ami talán illatosabb lesz. Bár jómagam nagyon nem bírom az almaecet illatát (nem fejtem ki, mire emlékeztet, aki szagolta biztos tudja), de nagyon hasznos, hiszen tele van aha-savval, ha biológiai erjesztésű. Az illatát pedig el lehet fedni némi illóolajjal. A másik előnye, hogy valószínűleg tovább eláll, mint a fehérboros, de ez még teszt alatt van, mivel most készítettem el. Ja és a harmadik előnye, hogy a hozzávalóit egyszerűen leveszem a konyhában a polcról. Vagy egy szupermarketben. Nem kell rohangálni értük.

Nem akarok más tollaival büszkélkedni, a recept innen való: www.eaudrey.com/cosmetic.htm Érdemes körülnézni, sok hasznos recept van, sajnos angolul.

1 evőkanál extra szűz oliva olaj

1 evőkanál méz

2 evőkanál almaecet

5 csepp szantálfa illóolaj

5 csepp jázmin illóolaj

Jól keverjük össze a hozzávalókat (nem lesz teljesen homogén), és kenjük be vele az arcunkat. Hagyjuk rajta legfeljebb 5-15 percig, majd mossuk le langyos vízzel.

Ha mégtovább akarjuk növelni az eltarthatóságát, tegyünk bele 5-10 csepp propolisz tinktúrát is, a bőrünknek is jót tesz. Egyébként is, proplisz tinktúra jó, ha van otthon, (szerintem) nem drága, könnyű beszerezni. Igaz, hogy méhész kell hozzá, de a legtöbb piacon árulnak termelői  mézet, náluk szokott lenni propolisz is. Millió dologra jó: külsőleg égésre, csípésre, fertőtlenítésre, gargalizálásra (vízzel), belsőleg tisztít, gyógyít, erősít. Vigyázat! Sokan allergiásak a propoliszra, használat előtt végezzünk bőrpróbát!

Szerző: Lucrezia  2010.10.27. 18:29 2 komment

Címkék: arcápolás recept méz propolisz illóolaj almaecet arctonik oliva olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr652403432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyöngyi69 2010.10.28. 22:50:16

Lásd, milyen elkötelezett híved vagyok, tegnap este 11 után még összekutyultam a fenti receptet. Mivel megbocsáthatatlan módon nincs itthon a fent javasolt illóolajakból, levendulát tettem bele. Nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel, szerintem a tartósítás nem lesz gond, el fog fogyni, mielőtt megbuggyanna. A levendula illóolajat amúgy ajánlom mindenki figyelmébe, én elsőként azt kezdtem el használni, az arckrémekbe pár cseppet belekeverve magasan überel minden ránctalanító krémet!

Lucrezia 2010.11.04. 08:34:08

@Gyöngyi69: Egyetértek, a levendula az egyik leghasznosabb illóolaj. Mindenre jó, és bárki használhatja.
süti beállítások módosítása