Tudom, hogy most egy kicsit eltérek az eddigi szokásomtól, és olyat ajánlok, amit nehezebb beszerezni: mangóvajat. Legalábbis a patikában nincs :) De amint láttam jomtom már árulja márciustól, és az ebayről is lehet rendelni, sokszor olcsóbban mint Magyarországon venni. Erről jut eszembe, muszáj elmondanom, hogy most először rendeltem az ebay uk-en shea vajat, 250 g 1875 Ft-ra jött ki, postaköltséggel együtt! Hihetetlen. Hétfőn reggel rendeltem, PayPal-lel azonnal ki is fizettem, még aznap fel is adták és ma jött meg. Három nap alatt! Nemsokára kipróbálom, de az illata jó, sheás.

Szóval a recept mangóvajat is tartalmaz, és szerintem nagyon jól hangzik, feltétlenül szerezni fogok valahonnan. Íme:

1.5 evőkanál shea vaj

1 evőkanál mangó vaj

1 evőkanál csipkebogyó (vadrózsa) olaj

Gőz fölött olvasszuk össze a shea vajat és a mangóvajat, majd arról levéve keverjük hozzá a csipkebogyó olajat. Ennyi. A víz nélküli krémeknek mindig hosszabb a lejárati ideje. Ha nem akarjuk gyorsan elhasználni, ne nyúljunk bele kézzel hanem spatulával, vagy tegyük több kis tégelybe.

A receptet itt találtam:

http://www.amazingsheabutter.com/index.php

 

Szerző: Lucrezia  2010.03.11. 22:08 24 komment

Címkék: arcápolás recept szemránckrém shea vaj mangóvaj csipkebogyó olaj

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr351832729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucrezia 2010.03.13. 11:41:52

@edinalorincz: Még nem, de már olyan izgatott vagyok! A hétvégén mindenképpen kutyulok valamit. Kértek tőlem egy sheás kézkrémet ajándékba, és egy sheás arckrémet is csinálok a barátnőmnek. Arra még szeretnék valami receptet keresni, valami könnyebbet akarok, igen, vízzel. Megcsinálom, és ha jól sikerül felteszem ide. A kézkrémnek pedig valami alapkrémet gondoltam, minél kevésbé hígítva, hiszen így is tökéletes.

Zsidanna 2010.07.13. 14:35:35

Sziasztok

Nagyon tetszik ez a recept is, és így gondoltam rendelek ebayről mangó vajat hozzá, esetleg ha szeretne még valaki akkor rendelnék többet és akkor adok el szívesen belőle.

Lucrezia 2010.07.16. 18:00:35

@Zsidanna: Szia! Engem érdekel a mangó vaj, szólj ha rendelsz.

Narancshab 2010.07.17. 00:30:18

@Zsidanna: Szia! Engem is érdekelne a mangó vaj. Itt is van finomított és finomítatlan, mint a shea vajnál? Ha igen, ennél is a finomítatlan a jobb? Kb. milyen áron tudnád adni? Köszi előre is a választ!

stingo 2010.07.17. 18:09:38

Sziasztok!
Engem is érdekelne mangó vaj! :) Szintén érdeklődnék az ár felől!
Shea vajat is szívesen vennék, ha valakinek van esetleg ebayről eladó... :)

Zsidanna 2010.07.18. 16:56:12

Sziasztok

Húú hát megnéztem ebay-t mangó vaj ügyben, egyetlen pici gondom vele, hogy hozzánk nem szállít az eladó (sajnos ezt csak később vettem észre,miután írtam nektek, ne haragudjatok), de nem adom fel, imserősökön keresztül Angliából valószínüleg tudok hozatni, csak ez picit időigényes, de ahogy haladok a kutatással úgy szólok nektek is, és persze az árról is mert így nem tudok előre semmit se mondani. Egyébként biztos lehet kapni finomított változatot is, de én mindenképpen finomítatlan verziót részesítem előnyben, mint a sheánál :)
Stingo a shea vajjal szerencséd van, én most rendeltem egy nagyobb adagot, abból tudok eladni ha szeretnéd 1000 Ft /100gr-os áron. Előreláthatólag a jövőhét végén érkezik meg.

Narancshab 2010.07.21. 00:58:22

@Zsidanna: Szió! Én akkor most rendelek máshonnan, mert úgy is kell néhány egyéb termék is, amiből kifogytam, de ha lesz biztos beszerzési hely jó árral, és tényleg be is válik a mangó vaj, akkor majd érdekelni fog a dolog. Azért nagyon köszi az igyekezetet is!!!!

Zsidanna 2010.07.21. 21:37:00

Sziasztok

Úgy néz ki sikerült mangóvajat találnom nagyobb mennyiségben és megfizethető áron. Ha valakit komolyabban érdekel, kérlek írjon privátban, mert úgy könnyebb lenne megbeszélni a részleteket, és nem hiszem hogy a hozzászólásokat a részletekkel kéne bővíteni :)
Pussza mindenkinek

Zsidanna 2010.08.27. 19:23:59

Sziasztok

Kicsit késve, de megérkezett a mango vaj, akinek szüksége van rá szóljon :)
1500 Ft/ 100 gr-ért tudom adni.

Rozinante 2010.09.13. 16:28:47

Szia Zsidanna!

Van még a mangóvajból eladó?

Köszi
Rozinante

maaarjann 2010.09.17. 12:51:52

Szia Zsidanna!

Engem is érdekel a mangóvaj, legalább 100g-ot szeretnék!
Köszi!

luca1 2010.10.19. 00:35:43

Sziasztok!

Kiprobáltam a tiszta nyers bio sheavajat az arcomra, de nem szivodik be csupa zsir marad az arcböröm még orákkal a felkenés után is, pedig keveset viszek fel belöle. NEKTEK IS EZ A TAPASZTALATOK? Vagy csak nekem ilyen tré az arcböröm. A mangovaj is ilyen zsiros vagy ez jobban beszivodik és nem hagy zsiros érzetett? És a kokuszvaj? Irjatok léci, ha van tapasztalatok.

Sziasztok Luca.

Zsidanna 2010.10.19. 22:15:55

@luca1: Szia Ha alapból zsíros a bőröd, akkor ne is használ zsíros vajakat, mert teljesen felesleges. Ha száraz lenne, akkor egyből beszívná. Ha nem tudod pontosan milyen az arcbőröd kérdezd meg a kozmetikusod, mert csak így tudod majd helyesen kezelni. A sheát érdemes estére felvinned, de jobb egy kis vizes vagy aloés krémbe keverni, úgy kényelmesebb használni, vagy csak simán arctonikokat használj. Ha megtudod milyen az arcod, akkor tudunk majd konkrétabban is segíteni :)
További szép estét.

Narancshab 2010.10.20. 00:06:13

@Zsidanna: Ezzel egy kicsit vitatkoznék, mert nekem nagyon száraz a bőröm, és bizony csak éjszakára használom önmagában a sheát, mert egyébként szépen fénylenék. :-)Viszont éjjelre szeretem, de nem mindig kell. Már kezdem egyre jobban kitapasztalni a bőröm, és érzem, mikor mit kell magamra kennem. Többek között a Tőled beszerzett olajok közül! :-)
Egyébként valahol olvastam, hogy a különböző helyről származó shea vajak, nem egyformán szívódnak fel. Nekem kétféle van itthon, és mindkettőt szeretem, de egyiknél sem tapasztaltam, amit Te írsz, hogy rögtön beszívódik.

Zsidanna 2010.10.22. 21:06:21

@Narancshab: Szia Jaj de örülök neki, hogy sikeresen használod az olajokat:D Lehet kicsit félreérthető voltam, de úgy értettem pontosan, hogy akinek zsíros a bőre annak tényleg beszívja, nekem pl. száraznak tűnik, de nem zsírhiányos hanem vízhiányos, és estére se jó az arcomra csak zsíros vajat tenni, mert csak ront rajta. De ahogy TE is mondtad, igazából saját magadnak kell kitapasztalni:)
Egyébként amit én ajánlani tudok mindenkinek, az az hogy keverjen össze valamilyen vajba sok sok körömvirág szirmot, ezt hagyja érni legalább egy hónapot, majd főzze fel és szűrje le. Na ez aztán csodaszer, ezt masszírozva arcra használni csoda. De bármilyen sérülést is nagyon jól gyógyít. Azért kell minimum egy hónapig állni hagyni, mert itt kicsit lassabban oldódnak ki a hatóanyagok.

Lucrezia 2010.10.23. 23:51:41

@luca1: Szia! A lányoknak igazuk van, neked kell kipróbálnod, hogy mi tesz jót a bőrödnek. A shea vaj sem csodaszer, van, akinek nem felel meg. Persze a legtöbbünknek nem szívódik fel azonnal, végülis tömény zsír, ezért jobb este használni. Esetleg kipróbálhatod azt, hogy szőlőmag olajjal kevered ki, az jó zsíros bőrre is. Meg még egy kis keményítő hozzáadása szokott segíteni a zsírosságon. Az ember arca sem mindig reagál ugyanúgy, néha amikor kiszárad fürdés után vagy a szeles időtől issza a krémet, máskor nincs rá szüksége. Én abban hiszek, hogy nem kell minden nap krémezni, csak amikor szükségét érzed. Persze akik elhiszik, hogy minden nap kétszer tisztítás, tonizálás, hidratálás meg mit tudom én, azoknak muszáj krémezni, mert a tisztítással leszedik a természetesen termelődő zsírt a bőrükről.

luca1 2010.10.24. 19:24:24

@luca1:Sziasztok! Köszi szépen a válaszokat. Szoval az arcböröm száraz huzodo. Csak este kentem a sheát és egyáltalán nem szivta be. Más arckrémet .....néni arckrémjeit beszivja rendesen. De szeretnék mást is kiprobálni ezért volt a shea. Az arcbörömet elrontottam szép lassan az évek során az agyon reklámozott vegyszerezett krémekkel sajnos. Ezt azért irom, mert a testem többi részén egészséges szép a böröm soha nem volt semmi gond, soha nem kentem semmivel csak lefürödtem szappannal és kész. Napozáshoz ami nálam nagyon ritka kakaovajat használtam.

Még 1 kérdés bázis olajokbol melyek azok amelyek gyorsan beszivodnak nem hagynak zsiros érzetett és jo arcra. Pl: jojoba, sárgabarackmag,buzacsira, ......stb

Köszi szépen. Sziasztok Luca.

Lucrezia 2010.10.27. 19:40:53

@luca1: Szia! Úgy hallottam, hogy az emu olaj nagyon jól felszívódik, de nehéz beszerezni. A szőlőmag olaj nem annyira zsíros, mint a többi, és a jojoba olaj is talán kevésbé zsíros érzetet hagy maga után. Még a mandula olajról mondják, hogy nagyon jót tesz a bőrnek, és nem hagy zsíros érzetet maga után - ez nekem annyira nem tűnt fel.
Ja, és van itthon finomított kókusz olajam, bekentem magam vele, és rögtön eltűnt! Gondolom akkor a finomítatlan is hasonlóan jó.
Ha találok mást, majd még írok!

sinamorata 2011.01.31. 16:05:54

Sziasztok!

azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek a csipkebogyó olajat helyettesíthetem ligetszépével és szőlőmagolajjal? anyukámnak szeretnék meglepi krémet keverni, mert nagyon mély nevetőráncai vannak, és remélem hogy ezzel a kutyulékkal jót teszek neki :) köszi előre is!

Lucrezia 2011.01.31. 18:32:15

@sinamorata: Szia! Szerintem miért ne? Mi is kísérletezünk a receptekkel, az ember mindig változtat valamit, vagy csak nem áll minden alapanyag a rendelkezésére. Annak viszont mindig nézz utána, hogy a használni kívánt alapanyag (itt olaj) milyen hatással bír. A ligetszépe olaj úgy tudom kifejezetten jó öregedő bőrre. A szőlőmag olaj pedig mindenféle bőrtípusra jó. Üdv, Lukrécia

sinamorata 2011.01.31. 18:49:14

köszönöm a gyors választ! igen, pont ezek miatt gondoltam ezekre az olajokra :) majd megírom a reakciókat :)

Emes23 2011.04.12. 20:48:29

Sziasztok!
Mangó vajas és shea vajas szemránckrém nagyon jó! Az egész családnak bevált, én télen a nagy hidegben még a számra is kentem belőle, hogy ne száradjon ki olyan könnyen. :)

Lucrezia 2011.04.16. 21:57:07

@Emes23: Szia! Nagyon örülök, köszönöm a visszajelzést!
süti beállítások módosítása