Mostanában egyre több ember talál rám a blog chat ablakában. Csak ülök otthon a gép előtt, általában el is felejtkezem róla hogy be vagyok jelentkezve (automatikusra van állítva), és egyszercsak felugrik a kis ablak, valaki ír. Nagyon jópofa, és mivel sokan írnak olyanok, akik kommentezni nem szoktak, ezért nagyon hasznos is. Nemrég beszélgettem példálul Mish-sel. Sok problémája van a pattanásaival, de a shea vaj nem igazán használt neki. Lehet persze, hogy egy idő után javult volna a helyzet, nem tudom, de inkább abbahagyta és valamilyen más krémet kért. Nos, olyan szerencsém van, hogy Niamanó nemrég küldte el nekem két saját receptjét, és az egyik pont pattanásokra van! A másikat, az ekcémásat pedig legközelebb fogom megírni, ilyet is ígértem már többeknek.

Remélem nem bánja, hogy a bevezetést is bemásoltam ide, így sokkal életszagúbb lett az egész :)

Lett egy nagyon ronda, begyulladt "pattanásom", amiről az alábbiakat kell tudni:

1. mostanában tele vagyok hormonos pattikkal -4. hónapja hagytam abba a fogamzásgátlót. És sajna néha nem állom meg, nyomkodom.. :(

2. volt az arcomon egy pattanás ezelőtt 5-6 évvel amit egy síelés alkalmával (-20 fok volt) sikerült elfertőzni "ótvar" lett belőle -ezt mondta rá  gyógyszerész, mikor hazaértünk. Nagy, vastag var keletkezett rajta, gennyedzett, jó ujjbegynyi területen. Amikor kaptam rá krémet, pár hét alatt elmúlt, de apró hegszerűség maradt vissza. Nem látszik, de én tudtam hogy ott van. Sajnos mitesszerek ott is vannak néha -amiket bizony nyomkodtam. Ilyenkor éreztem, hogy nem 100%-os ott a bőröm, érzékenyebb kicsit, mint másutt. Na múlt héten sikerült el is fertőzni megint. Beijedtem rendesen, szombaton elkezdett hólyagosodni, -kentem levendulaolajjal- vasárnap meg sebesedni a teteje: elkezdtem fülpiszkálóra körömvirág olajat és erre teafát csepegtetni, ezzel kentem. Nem romlott tovább, na de melóban csak nem szaladgálhatok fülpiszkálóval?! Nosza hétfőn -amikor éreztem, hogy duzzadt, mert egész nap nem kentem, csak levendulával - kaptam az eddigi hatalmas "tudásomat" és csináltam rá egy krémet: a cél az volt hogy teafa, körömvirágolaj, levendula legyen, és kenhető, nem olajos állagú, és nem nagy mennyiség, egy tégelyke.


Kb. 0,5-1 g méhviasz ( a tábla formájúból 3 sejtecske)

1 tk. sheavaj

3/4 tk. körömvirágolaj (1 dl bázisolajba ez lehet pl. szőlőmag, jojoba vagy olíva, teszünk 2-3 ek. szárított körömvirágot vagy 1-2 ek. frisset. Világos ablakban pihentetjük 3 hétig, naponta összerázzuk, majd leszűrjük)

1/4 tk. búzacsíraolaj (tartósítani, hiszen naponta 5-6x legalább belenyúlkálok),

15 csepp teafa olaj

10 csepp levendula olaj

Elkészítéshez a sheat, összemelegítem a méhviasszal így: veszem a legnagyobb bögrémet, (amelyikre a kicsi "kompótos tálka" pont ráül) feltöltöm forróvízzel, majd ráültetem a tálkát. Olyan kicsi mennyiségek, hogy nem kell valódi vízfürdő. Olyan 1 dl-nyi hozzávalóig tökéletesen megfelel, max. cserélni kell a vizet alatta.

Hozzáadom a körömvirágolajat, és ha hűlni kezd az illókat is. Pont jó, kenhető, de azonnal olvadó állaga lett, nem hagy nyomot a bőröm (nem marad rajta krémként, de nem is folyik el olajként), mert pont annyi tapad az ujjamra, amennyi 1 kenés :)

A hatása:

hivatalosan:  szerdán csökkent a duzzanat, és a pirosság, csütörtökön a var széle felvált, pénteken leesett az egyik fele, és tegnap a másik is :)) Ma még piroska, hát kenegetem :) És elkezdtem a hormonos pattikra is, hátha megnyugtatja őket.

nem hivatalosan: megkaptam az iroda boszija címet, mindenki ámult, hogy hogy gyógyul + nem kellett egy zsák pénzt gyógyszertári krémre költenem + minden lány hozzám járt szaglászni a krémet, mert szerintük állati finom illatú :D

Szerző: Lucrezia  2010.06.08. 14:32 11 komment

Címkék: arcápolás recept körömvirág illóolaj méhviasz shea vaj búzacsíra olaj arckrem

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr512065510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2010.08.07. 12:36:47

Sziasztok, szia Lukrécia!

Azt szeretném kérdezni, van-e valakinek tippje, hol lehet megfizethető áron hidegen sajtolt szőlőmag olajat venni? Láttam pl olyant, hogy hidegen sajtolt szőlőmag étolaj, de ez gyanúsan sokkal olcsóbb, mint ami pl a cosmio-n van. Nekem zsíros bőrre kéne, és kutyulni sem szeretném semmivel, csak úgy kenni magában, írják, hogy pont az ára miatt inkább keverni szokták, pl sárgabarackmag olajjal, de vajon az elég jó hatású?...

Titapuszi 2010.08.07. 15:04:47

Eeversion!

Próbáld meg a wwww.goloka.hu -t!
A Krisnások cuccai, aránylag jó áron, de jobb ha többen összefognak a postaköltségek eloszlása miatt.

Narancshab 2010.08.07. 19:49:45

@eeversion: Szia! Nekem egyszer Lukrécia ezt írta: "...lehet kapni házilag sajtolt szőlőmag olajat a Bioil-nál (www.bioil.hu), aminek gyönyörű zöld színe és enyhe bor illata van: na azt, biztos, hogy sehogy sem finomították, tisztították."

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2010.08.07. 21:40:51

@Narancshab: Igen, erre emlékeztem is, de nem találtam most az oldalon, hogy mi is volt a link. Sajnos ez nem ír postaköltséget :S Az a helyzet, hogy nem vagyok valami jól eleresztve anyagilag, szóval nem tudok nagyobb mennyiséget rendelni, hogy ne legyen fajlagosan nagy a posta. Egyébként tényleg nagyon jó ára van, szimpatikus is, köszönöm a segítséget!

gyopper 2010.08.10. 11:19:25

@eeversion: Próbálkozz ezzel: veddvelem.hu

Hátha más is ilyen cipőben jár!

Narancshab 2010.08.10. 20:37:10

@eeversion: Szia! Ha bp-i vagy, akkor szerintem én is beszállnék a szőlőmag olaj vásárlásba, és akkor már osztódik a posta költség. :-)

Zsidanna 2010.08.10. 21:30:15

Sziasztok

Én a solio hidegen sajtolt szőlőmag olaját használom, igaz ezt étolajnak is mondják, lehet Eeversion erre gondolt. Az biztos hogy hidegen sajtolt, magyar termék is és én bízok benne, úgyan úgy mint a többi olajában is. Miért hívják étolajnak azt nem tudom biztosan, de csak arra tudok gondolni, hogy ezeket az olajokat első sorban belső használatra készítik, és nem csak kozmetika célokra.
Remélem tudtam segíteni:)

Lucrezia 2010.08.11. 13:31:16

@Zsidanna: Szia, a Solio olajai is nagyon jók. De akár bemehet az ember egy szupermarketbe, és ha hidegen sajtolt olajat talál, nyugodtan felhasználhatja. Hiszen ez a lényeg, hogy ne kémiai eljárással készüljön és nem melegítéssel. Lehet, hogy a kozmetikai olajakat még átszűrik ezek után, de nem létkérdés. Én is étolajnak kikiáltott szőlőmag olajjal kenem magam, és nem tapasztaltam problémát. Annyi különbség volt az aromaxos és az bioil-os között, hogy előbbinek nem volt annyira zöld színe és bor illata.

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2010.08.11. 21:14:11

@Narancshab: Köszönöm szépen! Most még megpróbálok ez ügyben kutakodni, de ha marad a netes rendelés, mindenképpen szólok! :)

Zsidanna 2010.08.12. 18:56:56

Sziasztok

Most megyünk majd Fadd-ra, ahol a Soli kft központja van és ha valakit érdekel és budapesti, vagy fel tud jönni budapestre(személyes átvétel miatt, mert itt posta drága lenne), akkor szívesen hozok bármiylen olajat, ha szeretné. Ebben az a jó, hogy egyben van minden és nem kell összevadászni bio boltokból (meg persze olcsóbb is), érdemes megnézni.
Adok linket is. solioetolaj.hu/
Szóljatok bátran, szívesen hozok :)
Ja és hidegen sajtolt napraforgó olajból van 5 literes kiszerelés is(főzéshez, sütéshez).

eeversion · http://ftldftba.blogspot.hu 2010.08.13. 09:52:06

Sziasztok!
Nagyon furcsa, amint belépek kommentelni, nem látom ennél a bejegyzésnél a többi hozzászólást.
Zsidanna: ha lehet, én szeretnék kérni 2 dl szőlőmag olajat, nem tudom, hogy a részleteket hogy tudnánk megbeszélni, nem akarom itt elárasztani a 'fórumot' :) Az email címem kodoju a hotmail-nél.
süti beállítások módosítása