Ez egy új gondolat, de ha van arcradír, testradír meg lábradír, miért ne lehetne körömradír is? A körmöknek is jót tesz, ha leszedik az elhalt hámréteget, külösen ha vékonyak, töredezettek.

A ricinus olaj nagyon jót tesz a körmöknek, és az oliva olajjal együtt növeli azok rugalmasságát. A dióhéj adja a dörzsanyagot a radírhoz. A méz természetes gyulladásgátló és antibakteriális hatású, magas kálium tartalma jót tesz a kéznek.

1 evőkanál oliva olaj

1 evőkanál ricunus olaj

1 evőkanál méz

1/2 csésze dióhéj

Őröljük (vagy törjük össze mozsárban) a dióhéjat durva porrá. Keverjük össze az oliva olajat, ricinus olajat és a mézet egy tálkában, majd adjunk hozzá annyi őrölt dióhéjat, amennyivel sűrű krémet kapunk. Ezzel dörzsöljük be a körmeinket, sőt a kezünket is, majd öblítsük le langyos vízzel és finoman töröljük meg.  Ha nem használunk szappant, az olajok a kezünkön maradnak és tovább kifejtik jótékony hatásukat. Használjuk hetene kétszer hogy látszódjon az eredmény.

forrás: http://www.flawlesscomplexion.com/brittle.html

Szerző: Lucrezia  2011.01.07. 18:53 5 komment

Címkék: recept méz dióhéj oliva olaj ricinus olaj körömerősítő

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr332565341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilkuchta 2011.01.13. 11:58:39

Szia! Én tanácsot szeretnék kérni. Most állunk alapanyag beszerzés előtt. A cosmio-ról akartam rendelni, de ismerős azt mondta, hogy az ottani shea vaj, finomított, annak ellenére, hogy az van feltüntetve, hogy finomítatlan. Szerinted honnan vásároljunk? Előre is köszönöm a tanácsod. Üdv: Ildi

Lucrezia 2011.01.13. 13:53:09

@ilkuchta: Szia!
A cosmioról még nem hallottam senkitől, hogy finomított shea vajat árulna. Ők is azt állítják, hogy finomítatlan, meg már én is kaptam tőlük, és nekem is annak tűnt. Szerintem nyugodtan vegyél tőlük, mert sok jó dolog van ezen kívül, és nem is drága.
Egyébként még nagyon sok helyen tudsz a neten shea vajat venni, érdemes összehasonlítani az árakat meg a választékot. Ahol kiírják, hogy finomítatlan, az valószínűleg az is, akkor gyanús, ha nem írnak róla semmit.

Cosmio · http://www.cosmio.hu/ 2011.01.29. 18:40:04

Kedves Ildi és Lukrécia!
Eddig tiszteletben tartottam a "Lukrécia kencéi" blog felségterületét, és nem kommenteltem a hozzászólásokat, mert akárhogyan is nézzük, a legtöbb felhasználó számára én csak egy "kereskedő" vagyok. (Az más kérdés, hogy akik ismernek, azok tudják, hogy ez mennyire nem így van...)
Ez a hozzászólás azonban annyira bánt, hogy ha megengeded, reagálok rá. Éveket töltöttem azzal, hogy az egyes alapanyagokat jól megismerjem és szintén hosszú hónapokat, hogy a legbiztonságosabb beszerzési forrásokat felkutassam. Végeredményként elmondhatom, hogy a webáruházamba csak olyan termék kerül, amelyet teljes szívvel és lelkiismerettel vállalni tudok. Minden termékemről az igazat közlöm és kérésre minőségi bizonyítványokat is küldeni tudok. Nagyon sok munkát fektetek abba, hogy a webáruház egy tartalmas, széles termékválasztékú, de elsősorban MEGBÍZHATÓ beszerzési forrás legyen a házi natúrkozmetikumok kedvelői számára. Számtalanszor találkozom azzal, hogy hozzáértés hiányában minősítenek egy-egy terméket, a shea vaj egyesek szerint pl. csak akkor lehet finomítatlan, ha kőkemény és sötét színű...
Lukrécia, szívből köszönöm, hogy válaszodban kiálltál a termékeim mellett, pedig semmiféle érdekeltség nem fűz hozzám.
Természetesen amennyiben ezt a bejegyzést reklámnak minősíted, nyugodtan töröld, és köszönöm, hogy elolvastad. Üdv, Szentkereszty Kati

Lucrezia 2011.01.30. 00:15:00

@Cosmio: Kedves Kati!
Az oldalon - egyelőre - szabadság van. Amíg nem szerződöm le egy webáruházzal, és nem kezd el diktálni nekem, addig bárkit lehet dicsérni vagy szidni. Legfeljebb az én önkényes döntésem szab határt :)
Én kedvelem a boltodat, és az oldaladat is, bár egy kicsit haragudtam rád, hogy megelőztél, és előbb nyitottál webáruházat mint én. De azóta rájöttem, hogy az nem nekem való, és nagyon jól érzem magam így.
Én is olvasgatom nálad a fórumot, de valahogy nem akaródzik más oldalán hozzászólni, tudod, két dudás...
Bár el kell ismernem, a szakértelmed jócskán meghaladja az enyémet. De sebaj.
Én nem szeretném megváltani a világot, mint más oldalak, amikben te is, én is csalódtunk. Én csak recepteket gyűjtök. De azt óriási élvezettel.
Üdv, Lukrécia

Cosmio · http://www.cosmio.hu/ 2011.01.30. 19:29:09

@Lucrezia: Köszönöm a korrekt - és őszinte - hozzáállást. :-)Hogy egy kicsit enyhítsem az - ezek szerint ugyan már elmúlt - csalódottságodat a webáruházzal kapcsolatban: egyrészt nagyon küzdelmes kenyér, nem is gondolná, aki csak álmodozik róla. Másrészt Te is megelőztél ám valamiben, amit én akartam megvalósítani még 2009-ben: egy linkgyűjteményről van szó, amit jó régen elgondoltam, aztán a saját oldalam megvalósítása nem hagyott rá időt... Ilyen az élet. ;-)
Igazad van, a világot nem kell megváltani. Ha valamiben hiszel és szívvel-lélekkel, örömmel csinálsz, előbb-utóbb beérik a gyümölcse. Üdv, Kati
süti beállítások módosítása