Ez a recept eredetileg hajkondícionálónak indult, de hajpakolás lett belőle. Ugyanis elkészítettem. Annyira sűrű, krémes állaga lesz, hogy nem lehet fújni a hajra csak kenni, és akkor már akkora mennyiség kerül rá, amit csak lemosni lehet, rajta hagyni nem. Viszont szuper hajpakolásnak.

Hajmosás előtt pár órával (de mégjobb egy éjszakával előbb) kenjük be vele a hajat, jól masszírozzuk be a fejbőrbe. Az én fejbőröm nagyon száraz, úgyhogy főleg arra kentem. Hajmosáskor alaposan samponozzunk be és mossuk ki. Régebben ricinus olajos hajpakolást használtam illóolajokkal, azt azért sokkal nehezebb volt kimosni a hajamból.

Ezt a házilag készített hajkondícionálót nem kell kimosni a hajból, és ez nagy előnye. Minden drága cseppje célba ér! Elismerem, elég sok összetevője van, de egyik sem beszerezhetetlen. Nekem még hiányzik az aloe vera gél, de ha azt is megvettem, ígérem kipróbálom és beszámolok az eredményről.

60 ml (6 evőkanál) finomítatlan shea vaj

60 ml desztillált víz

30 ml (3 evőkanál) aloe vera gél

15 ml (3 teáskanál) kakaóvaj

15 ml jojoba olaj

15 ml E vitamin (sajnos ki kell szúrni a kapszulákat)

1 tk oliva olaj (esztra szűz)

1 tk kókusz olaj

1 tk szójalecitin (lehet kapszulából kinyomni, vagy granulátumban venni)

25 csepp rozmaring olaj

25 csepp levendula olaj

Gőz fölött olvasszuk fel a shea vajat és a kakaóvajat, majd tegyük bele az oliva, jojoba és kókusz olajokat. Jól keverjük el. Ezután vegyük le a lábost a tűzről (a gőzben még maradhat), és adjuk hozzá a lecitint, ha granulátum alakú várjuk meg míg feloldódik, és az E vitamint Majd jön az aloe vera gél és a víz, apránként, folyamatosan keverve (lehet habverőt használni, csak tiszta legyen). Addig keverjük amíg jól el nem elegyedik.

Most jön a hűtés-keverés, úgy mint a shea vajas krémeknél: hűtjük, vagy hülni hagyjuk, de ahogy kezd dermedni a habverővel verjük egy darabig. Ennél a fázisnál adjuk hozzá az illóolajokat is, amikor már nem túl meleg de még folyékony.

Az afro-amerikai hölgy aki a receptet feltette minden este használja. De hajmosás után mindenképpen nagyon hasznos. Itt olvastam: www.naturallycurly.com/curltalk/showthread.php (www.naturallycurly.com/curltalk/showthread.php?t=60696)

Holnapra még utána nézek az illóolajoknak, hajtípustól függően szerintem lehetne őket variálni.

Szerző: Lucrezia  2010.03.14. 23:58 5 komment

Címkék: aloe vera hajápolás e vitamin shea vaj kakaóvaj oliva olaj jojoba olaj kókusz olaj szójalecitin

A bejegyzés trackback címe:

https://lukreciakencei.blog.hu/api/trackback/id/tr621840115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucrezia 2010.03.24. 22:23:06

Ahogy ígértem, az illóolajok a hajpakoláshoz:
zsíros hajra: citrom, bazsalikom, pacsuli, rozmaring, teafa, ylang-ylang
száraz haj: mirha, borsmenta
korpás haj: zsálya, levendula, pacsuli, rozmaring, teafa, ylang-ylang
hajnövesztő: bazsalikom, rozmaring

Éduka 2010.03.29. 04:31:26

a tojássampont ismered?
én már nagyon régóta azzal mosok hajat.
két egész tojást elkeverek 1 nagy citrom levével. öntök bele rozmaring illóolajat, hogy ne legyen büdös. száraz hajra viszem fel, apránként. a citrom tökéletesen oldja a zsírt.
Édua

Lucrezia 2010.03.29. 15:18:09

@Éduka: Szia! Hát, olvastam a tojásos hajmosásról, de még nem mertem megpróbálni... Az én hajam mostanában nem zsíros, hanem inkább száraz, a fejbőröm pedig végképp. Bármilyen hajra jó?

Éduka 2010.09.12. 17:16:12

Tojássampon
Házilag készíthető, méreganyagoktól mentes, természetes összetevőkből áll.
www.youtube.com/watch?v=0uh6RotBOys

margarethe 2010.11.23. 16:21:56

Sziasztok! Nekem a tojássampon nem jött be. Nem tudom, mit rontottam el, de a hajam összeállt, zsírosabb lett, mint előtte, alig bírtam megszárítani. Muszáj volt a szokásos samponommal megmosni a hajam utána.:-(((((

Csináltam egy nagyon jó száraz sampont. Neten olvastam valahol. Fél pohár keményítő és egy kk só, összerázni, és úgy használni, mint a száraz samponokat. Klassz, csak jó lenne valami folyékony rendes házi sampon is!
süti beállítások módosítása